dinsdag 23 september 2014

Melissa Skaye op Elfia


Door special reporter Melissa Skaye

Zaterdag 20 en zondag 21 september stond ik met deel 1 en 2 van mijn Jeremy Jago fantasyreeks op Elfia in Arcen. Voor mij en mijn man een dikke 2,5 uur rijden, dus zoals elk jaar boekten we een hotel in de buurt. Ja, we nemen het er meteen maar even van. We gaan een dag eerder, zodat ik uitgerust in de stand van uitgeverij Zilverspoor sta om mijn boeken te promoten en te signeren. Uiteraard sta ik daar niet alleen. Het Zilverspoor/Zilverbron team voelt aan als familie. Er wordt veel gelachen en lol gemaakt. Je bent blij voor je collega-auteur als die zijn of haar boek verkoopt, je promoot dan ook niet alleen je eigen boek. En het is altijd een uitgelezen kans om eens bij te praten en ideetjes op te doen.

Er waren lezers die met Jeremy Jago kennismaakten, weer andere lezers hadden deel 1 al en kwamen 2 halen. Weer anderen wachten op april 2015 Elfia Haarzuilens, want dan sta ik er met deel 1, 2 en 3. Altijd leuk zijn de lezers die de delen al hebben en vertellen hoe ze van de Jeremy Jago-rit hebben genoten.


Wie met Elfia bekend is weet het al: het is een en al zien en gezien worden. Ik sta er in mijn ‘gewone’ kloffie, maar het publiek is verkleed en zit in een rol. Karakters uit Game of Thrones, horrorfilms, Lord of the Rings, noem het op en je ziet ze. Vrouwen in enorme baljurken, de een nog kleurrijker dan de ander. Plaatjes om te zien.



Op zoek naar de stand van Hebban Fantasy en krijgsmeester Qu'Mar Ti-jin , liep ik samen met mijn man langs aapjes. Ja echt, ik wist niet wat ik zag. We keken een tijdje naar de diertjes die druk aan touwen slingerden, om vervolgens het pad van een midgetgolfbaan te volgen. Omhoog en omlaag, langs stromend water, watervallen, in een bebost gebied. Prachtig om te zien. Verder natuurlijk je ogen uitkijken naar de verklede bezoekers, alle stands met mooie sieraden, wapens en kleding. Ook aan de inwendige mens wordt gedacht. Volop tentjes met lekker eten. Je hoort bandjes spelen, ziet ridders te paard, diverse workshops en bodypainters. Je maakt in feite kennis met andere levensstijlen en tijdperken. Het is echt een aanrader om eens zo’n fantasyfestival mee te maken. Misschien kom ik je tegen op Elfia in april 2015. Verkleed of niet verkleed, Elfia is een feestje!

3 opmerkingen: