zondag 9 februari 2014

De boekenkast van Wilma

Welke boeken heb je staan in je kast? Alleen literatuur, thrillers of iets anders?

Mijn drie boekenkasten staan bommetje vol. Er staan zelfs dozen en stapels voor, dus ik ben heel hard toe aan een paar nieuwe kasten om weer een beetje overzicht te krijgen.

Het merendeel van de boeken die ik in mijn boekenkasten heb staan is literatuur, thrillers en fantasy. Ook heb ik nog veel kinderboeken, waaronder een stel hele mooie oude.

Verder heb ik een verzameling boeken met en over katten. Daar zitten een aantal hele bijzondere tussen zoals een boekje van Andy Warhol.

Wat is je favoriete boek dat er tussen staat?

Ik heb niet echt een favoriet. Ieder boek is weer anders en uniek. Het ene grijpt me wat meer dan de ander. En soms heb ik zin in het een en soms in het ander.

Welk boek uit je je jeugd heb je fijne herinneringen aan? En waarom?

Boeken die mij vroeger nogal intrigeerden waren Oorlogswinter en Reis door de nacht. Ook heb ik bij de bieb alle boeken van Arendsoog kapot gelezen. Heerlijk!

Hoeveel boeken lees je gemiddeld per jaar?

Ik heb geen idee. De afgelopen jaren was dat maar bar weinig, omdat ik maar heel weinig energie had, maar wel full time moest werken. Sinds een jaar werk ik minder en langzamerhand komt mijn energie weer terug. Als ik nu thuis kom branden mijn ogen niet meer zo van vermoeidheid en kan ik ’s-avonds weer een boek pakken. Wat een heerlijkheid!

1 opmerking:

  1. Wow wat een lekkere rommelige boekenkast. Ziet er uitnodigend uit. Fijn dat je meer energie krijgt om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen