vrijdag 30 juli 2021

Wreed spel van Angela Marsons

 


Wat vind ik van de cover?

Een dreigende lucht, vogels, een onherkenbaar persoon langs de rug gezien, met een hoodie en een wapen in de hand. 'Mijn wraak zal zoet zijn, jouw dood is pas het begin'. Een onheilspellende cover, in dezelfde stijl als de cover van het eerste boek 'Stille schreeuw'.

 

Wat verwacht ik van tevoren?
Ik las vorige zomer 'Stille schreeuw', het eerste deel in de reeks rond Kim Stone. Ik weet nog dat ik het een heel goed boek vond, maar heel wat boeken later weet ik niet meer zo goed hoe het in elkaar stak, ik reken er dus op dat de schrijfster mijn geheugen opfrist. De korte inhoud van het boek is behoorlijk heftig. Ik verwacht dus een stevige thriller.


Mijn recensie:
De hernieuwde kennismaking met Kim Stone en haar team zit meteen goed. Het boek leest al van het begin af aan heel erg vlot, schuwt gruwelijke details niet en als ik ongeveer op een derde van het boek zit denk ik te weten waar de titel mogelijk vandaan komt en heb ik zelfs al een paar alternatieven bedacht zoals 'gruwelijke psychopaat' of 'degoutante manipulator', maar ik vermoed dat 'Wreed spel' op zich ook wel helemaal ok zal blijken te zijn.

Tijdens het lezen is er één bepaald personage dat me geweldig irriteert, ik geef uiteraard geen details, maar al lezend besef ik me dat het lang geleden is dat ik zo'n afkeer voelde tegenover een fictief personage, sterk dat de schrijfster me zover krijgt! En naarmate het boek vordert word ik meer en meer opgeslorpt en meegesleurd door het verhaal. De aanloop naar het plot is door een bepaalde gebeurtenis keihard en intens (details moet je zelf lezen) en de ontknoping van de 2 verhaallijnen is voor de ene helft heftig en voor de andere onverwacht.

Ik heb absoluut genoten van de tweede Kim Stone en kijk zeker en vast uit naar de volgende delen. Een aanrader voor wie houdt van een spannende thriller, met goede uitwerking van het hoofdpersonage. En ja hoor, de titel dekt volledig de lading! Van mij krijgt 'Wreed spel' een eindscore van 4,5 kraaien.

Karin V.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten