zondag 7 maart 2021

Eens andere vragen dan anders met Ingrid Oonincx

 


Noem eens 3 dingen van het vorig jaar waar je trots op bent.

Dat mijn zesde thriller is verschenen.

Dat ik niet gillend gek ben geworden van alle sociale beperkingen vanwege corona.

Dat ik online vergaderen en afspreken nu heel normaal vind.

 

Stel dat er een tovenaar hier stond en die kon je in alles veranderen wat je zou willen, wat zou je doen? Wat, wie, waar, waarom?

Ik zou ontzettend succesvol, slim, rijk, knap en gelukkig willen zijn. Lijkt me logisch 😊

Wat is een gekke eigenschap van je?

Dat ik meestal meerdere boeken tegelijk lees.

• Wat is jouw ultieme vakantie? Is het meer actief, ontspannen, leerzaam of sociaal?

Wij gaan bijna altijd de bergen in om te wandelen, te lopen en te fietsen. Dat is actief en ontspannend tegelijkertijd. Daarnaast bezoeken we musea en bijzondere historische plekken. Afgelopen zomer zijn we in Spaans Baskenland geweest zodat ik inspiratie kon opdoen voor mijn nieuwe thriller Verdwenen.

Baskenland
• Wat is jouw lievelingsplek en wat is daar te vinden?

Als ik vast zit met een verhaal ga ik wandelen of hardlopen in een van de natuurgebieden rondom mijn woonplaats Tilburg. Door de frisse lucht en de beweging ontspan en ik en dienen zich vanzelf allerlei ideeën aan. 

• Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Ik heb ooit in een auto gezeten die 250 kilometer per uur reed over de donkere Duitse snelweg. We flitsten de andere auto’s voorbij. Ik zat zelf niet achter het stuur en had er dus geen controle over, maar ik stond wel doodsangsten uit. 

• Als je enkel 7 dingen kon bezitten, wat zouden ze zijn?

Mijn gezin (maar dat ‘bezit’ ik natuurlijk niet), ons huis, de hond, mijn laptop, e-reader, telefoon en eten. 

• Hoe ziet jouw bucket list eruit?

Ik wil nog heel veel plekken op de wereld gaan zien, te beginnen met Zuid-Amerika.

• Hoe zou je droomhuis eruit zien?

Dat is een landhuis aan een meer in een bergachtig en bosrijk gebied.

• Wat is het meest gênante wat je ooit hebt gedaan?

Zeg ik lekker niet.

• Wat is de ergste ervaring in een restaurant die je hebt gehad?

Dat het eten ronduit walgelijk was. Ik dacht dat ik een salade had besteld, maar het bleek een vieze, vette smurrie te zijn.

• Wie was je grootste idool als kind?

Ellen van Langen (Olympisch Kampioen 800 meter hardlopen) en John Travolta.

• Is er een boek of film die een gigantische impact op je heeft gemaakt?

Vaak hoort dat bij een bepaalde fase van je leven. Als je zo’n boek later herleest of een film nog een keer bekijkt is de ervaring vaak anders. Dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen als je er veel waarde aan hecht.

• Als je alleen maar 1 gerecht kon hebben voor de rest van je leven, welke zou dat dan zijn?

Pasta met notenballetjes, groenten en tomatensaus.

• Doe je gekke dansjes als niemand kijkt?

Alleen als er wél mensen kijken.

• Gil je in rollercoasters?

Ja. Dat is een natuurlijke reflex.

• Als je niet hoefde te slapen, wat zou je dan doen met de extra tijd?

Boeken schrijven.



 Ingrid Oonincx kwam onlangs uit met haar nieuwe boek. Daar ik Verdwenen al heb gelezen, kan ik zeggen: en wat voor een boek! Haar beste tot nu toe!


Als kind van een bewust ongehuwde moeder heeft onderzoeksjournalist Simone haar vader nooit gekend. Totdat haar stervende moeder haar een naam en foto geeft. Simone ontdekt dat haar vader aan boord was van een vrachtschip dat schipbreuk leed in de Atlantische Oceaan. Ze besluit een artikel te schrijven over dit dodelijk ongeluk. Stap voor stap ontrafelt ze de gruwelijke waarheid achter haar vaders verleden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten