zaterdag 21 juli 2018

Buiten haar boekje met Bernice Berkleef


Bernice Berkleef  komt op 12 juni uit met Cody. Lilian las het boek al en was razend enthousiast.

Waar gaat het boek over?
Jelka schrikt zich dood als het bedje waar haar zoontje Cody hoort te liggen leeg is. Ze raakt vervolgens helemaal in paniek als ze van de politie hoort dat haar partner Oscar zich op die bloed­hete dag op het bureau gemeld heeft met in de de Maxi-Cosi hun zoontje Cody. Over de toedracht mogen ze haar niks vertellen. Jelka probeert te bevatten wat er gebeurt en probeert terwijl Oscar wordt vastgehouden op het bureau antwoorden te vinden. Maar hoe langer het duurt, hoe meer vragen ze heeft. Kan ze haar man nog vertrouwen? Of wil iemand anders hen iets aandoen? En waarom?



Wat lees je nu?

O, help, moet ik meteen met de billen bloot! Ik lees Sexdagboek van Heleen van Royen. Toen ik ’m op de plank zag liggen bij Overamstel Uitgevers werd mijn nieuwsgierigheid gewekt, dus… Verder lees ik nu, voor het literaire tegenwicht, Onder de paramariboom, van Johan Fretz. Hij is net als ik half Surinaams en dat boek is een feest van herkenning!

Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen?

De Hobbit, van J.R.R. Tolkien. Daar kwam ik niet doorheen, een overload aan bijvoeglijke naamwoorden deed mijn leesplezier de das om.

Guilty pleasure qua lezen? 

De sexy romans van Maya Banks en Sylvia Day. Beide dames krijgen vaak te horen dat ze alleen maar gebakken lucht schrijven, maar ik vind het heerlijk om te lezen. Ik ontstress bij dit soort boeken.

Welk boek las je stuk toen je jong was? 

Kruistocht in Spijkerbroek, van Thea Beckman. Als je het mij vraagt het beste jeugdboek aller tijden.

Welk boek had je zelf graag geschreven?

Een boek als De Vliegeraar, van Khaled Hosseini. Of Wat is de Wat, van Dave Eggers. Zeldzame juwelen die maar eens in de zoveel tijd hun weg vinden naar het publiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten