zondag 17 juni 2018

Wat leest het team in juni


De maand juni is al over de helft en we (het team) zijn allemaal druk aan het lezen. Er zijn deze maand gelukkig nog weinig niet-zo-leuke boeken voorbij gekomen. Maar dat kan natuurlijk zo veranderen bij het volgende boek wat je in je handen krijgt.



Annemarie zit veelvuldig momenteel in de figuurlijke leesstoel en levert de ene mooie recensie na de andere in. Zo maakte ze o.a een mooie recensie over Gespleten het nieuwe boek van Karin Slaughter. Net als mij was ze helemaal verkocht door Een goede dochter, het vorige boek. De nieuwe zat ze erg te twijfelen, omdat ze hem net wat minder vond. Dus werd het 4,5 kraai. Lilian las het boek ook en gaf het wel de volle mep van vijf. Haar recensie kan je eventueel hier lezen
Annemarie is deze week bezig in De witte kamer van Samantha Stroombergen. Een debuut . De samenvatting begint met dat een wandelaar een uitgemergeld lichaam vindt met een 5  in het lijfgekerfd.  Lekkere start voor een echte thriller zou ik zo zeggen. Daarna zal Stalker in de nacht graag ter hand genomen worden. De opvolger van Het meisje in het ijs van Robert Bryndza. Ik mocht hem zelf al lezen en ik vond het weer een echt lekkere thriller. Veel mensen vergelijken deze auteur met Arlidge. Ik zie die vergelijking dan niet helemaal, maar ik ben geen Arlidgefan.

In Woerden wordt momenteel een stapeltje vrouwenthrillers gelezen van Marion Coolwijk via Jet
van Vuuren naar Nora Roberts haar nieuwe boek. Lydia is haar leesachterstand flink aan het inhalen.
Tilly is bezig met een Scandinavische thriller De kluizenaar nadat ze net Valkuil van Indridason uitlas.  We hebben onder de leden van onze facebookgroep veel liefhebbers van de Scandinavische boeken. Indridason schijnt het summum te zijn. Waar gaat deze laatste over? Volgens de achteflap:
In Petsamo, in het hoge noorden van Finland, wacht een jonge vrouw op haar geliefde. Ze willen per schip naar IJsland terug, weg van de oorlog die zich nu tot de noordelijke landen heeft uitgebreid. Haar vriend komt echter niet opdagen.
In de lente van 1943 heeft de Wereldoorlog een hoogtepunt bereikt. In Reykjavík is de bevolking in rep en roer. Aan het strand van Nauthólsvík is een lichaam aangespoeld. Achter een legerkroeg aan de Klambratún wordt een jongen het slachtoffer van geweld. Een vrouw die veel contacten onder militairen heeft lijkt verdwenen te zijn.

De twee volgende boeken liggen al weer klaar bij Tilly. Ze is alleen hard aan het zoeken voor wat tijd om de recensies af te maken.
In Vlaanderen werd n.a.v het nieuwe boek van Clare Donoghue Keer niet terug ook even snel het eerste deel gelezen. Nu werd daar gestart met het nieuwe boek van Peter James. Natuurlijk met het woord dood erin, zoals in al zijn titels. Karin is een groot liefhebber van de boeken van Peter James. Ik vraag me wel eens af over Peter James ons eens zal verrassen opeens met een hele andere titel op een dag.

Baukje ( ben even kwijt waar die woont) maakte ik niet blij met het lezen van Stromboli van Saskia Noort. Ik hoorde pas dat Stromboli een heel stuk minder verkoopt dan haar thrillers. Ik leende onlangs het boek van Noort uit aan mijn buurvrouw. Die riep halverwege dat het wel ging en bracht het gisteren terug met of zij eens een recensie zou schrijven? Hoger dan een 1 werd het niet, zei ze. Terwijl alle andere boeken van Noort altijd in de smaak vallen bij haar. De recensie van Baukje kan je hier lezen.
Ook het boek van Varg Veum was een matige. Nu gaat zij Enter van Willem Asman lezen. Bekijken of ze de winnaar van de Gouden Strop terecht vindt.

Grubbel ergens wonend in Drenthe geloof ik, is de grote recensiemaker normaliter, maar had even ernstigere en vervelende zaken te doen ivm een overlijden. Nadat zij Stephen King blij dicht sloeg, was daar even een leesstilte. Ze is al begonnen in Het huis van de verzamelaar van Jess Kidd. Een boek met een omslag waar ik heel blij van word.
En de achterflap maakt wel nieuwsgierig vind ik zelf:

Een verdwijningszaak, een verzamelaar en een geriatrie-fluisteraar die de chaos het hoofd moet bieden Mr. Flood is een obsessieve verzamelaar. Hij heeft zijn huis van top tot teen volgestouwd met spullen: opgezette vogels, poppen, boeken... Vrij normaal voor iemand met verzamelwoede, behalve dan dat hij tussen al die spullen een groot geheim verbergt. De thuiszorg probeert zijn leven weer enigszins op de rails te krijgen, maar de beste geriatriefluisteraars zijn al op deze zaak stukgelopen. Maud Drennan is de zoveelste die gaat proberen om de vijandige Cathal Flood te temmen. Mauds aanwezigheid zorgt ervoor dat Mr. Flood een beetje ontdooit, en met de hulp van haar excentrieke huisbaas en een bende heilige geesten probeert ze erachter te komen wát zijn geheim nu precies is. Wat heeft deze man op zijn geweten? En hoelang duurt het voordat Maud zelf gevaar loopt? 
Ik ben erg benieuwd wat Grubbel er van gaat vinden en of ik het daarna graag ook zelf ga lezen.
In Brabant bij mij zelf is het sws wat stil qua recensies. Ik loop achter met ze te schrijven en er staat van alles in klad. Gelukkig lees ik wel best weer lekker door. Zo o.a. Vermoorde onschuld van Jennefer Mellink en Verstoppertje van Nicolette Molenaar. Nu lees ik ter ontspanning Stalker in de nacht. En hoop op dat de moed tot schrijven gaat komen.

Lilian leverde onlangs dus de recensie van het boek van karin Slaughter in en leest momenteel een roman voor een andere boekensite.

Oftewel deze maand gaan weer aardig wat recensies online komen, als Tilly en ik ook nog de schrijfmodus gaan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten