vrijdag 12 februari 2016

Wat vindt men in boeken?


Zoals bekend hebben we naast ons blog ook een vrij grote facebookgroep met bijna 3000 leden. Vrij groot voor een groep die zich alleen op thrillers richt.

Regelmatig worden er leuke onderwerpen besproken. Zo kwam Mariska met het volgende:

"En dat gebeurt je dus niet met een E-reader. Een boek van de plank pakken, en als boekenlegger een strippenkaart uit de jaren '80 vinden. Direct herinneringen aan woensdagmiddagen met oma naar de stad 
smile-emoticon
Wat zijn de leukste dingen die jullie in een boek hebben gevonden?"


Daar kwamen vervolgens veel en vooral leuke reacties op van vondsten die men ook gedaan had.


Martine:
Normaal gezien zit er in mijn boeken niets, maar vorige week heb ik toevallig in een boek een kaartje gevonden. Ik had dit boek jààààren geleden uitgeleend aan de vrouw van mijn toenmalige baas en ze had een bedankkaartje in het boek gestoken. En dat wist ik dus niet, tot vorige week. En dat deed me denken aan mijn vorige job, waar ik 17 jaar met plezier gewerkt heb - tot ze overgenomen werden door onze grootste, Nederlandse, concurrent en ze de afdeling in België opdoekten...

Jan: Een entree kaartje voor hortus botanicus leiden 1979

Anita: Een trouwfoto, foto's van kleine kinderen, boodschappenbriefjes, een inlegzooltje, een staatslot, ansichtkaarten, kerst- en verjaardagskaarten etc. maar ik werk dan ook in de bieb 😋

Marja: Een oude bijbel van mn opa en oma ....vol met overlijdens en trouwadvertenties.

Petra: Een briefje met het handschrift van mijn overleden moeder 

Alexandra: Een kleine klad versie van een kattebelletje zoals mijn, helaas vorig jaar overleden zus, in haar studententijd vaak aan mijn moeder en mij schreef en dan thuis op de meest gekke plekken neer legde.

Marja2: Een briefje geschreven door mezelf aan mijn moeder toen ik 14 was...die had mijn moeder bewaard en als boekenlegger gebruikt

Jan2: Wanneer ik op reis een boek meeneem, gebruik ik mijn boarding pass als boekenwijzer. Zo vind ik in tal van oude boeken herinneringen terug aan vroegere vakanties.

Het onderwerp zorgde er voor dat iedereen even na ging denken wat hij wel eens tegenkwam. Ieder heeft zijn eigen vondsten waardoor je weer even terug gaat in het verleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten