zaterdag 13 februari 2016

Leesweek van Amanda

De nieuwe leesweek van Amanda

Als eerst even het goede nieuws delen: Mijn moeder is sinds afgelopen dinsdag weer lekker thuis, na 4,5 week in het ziekenhuis te hebben gelegen! Afgelopen maandag was DE grote dag, de pacemaker mocht erin. Dit zou om half 10 gebeuren. Helaas, ze hebben de avond ervoor nog een spuitje tegen trombose gezet. Die had ze niet meer mogen hebben.. Shit! Gelukkig mocht het toch maandag nog, eerst om half 3, uiteindelijk werd het natuurlijk half 4. Stel je voor dat ze eens op tijd zijn in het ziekenhuis. Alles is goed gegaan en de nacontroles waren ook prima. Dus afgelopen dinsdag mocht ik haar eindelijk meenemen. Fijn hoor, niet meer dagelijks naar het ziekenhuis op en neer.

De oplevering van ons huis komt steeds dichterbij.. Spannend! A.s. maandag is het zover, dan krijgen wij de sleutel van ons nieuwe stulpje! Dat betekend inpakken, inpakken en rommel weggooien. Jeetje wat verzamelt een mens toch veel in een paar jaar.. De verhuizing betekend wel dat er volgende week waarschijnlijk geen leesweek van mij zal verschijnen. Dat lezen zal ook niet erg opschieten vrees ik!
 
Maar wat las ik de afgelopen week. Ik heb Richting het kwaad van Viveca Sten uitgelezen. Wat een heerlijk boek! Recensie heeft al op het blog gestaan (die Ink is zo snel!), maar ik ben erg benieuwd geworden naar haar vorige boeken en de volgende uiteraard!

Verder mocht ik voor LS Sterrenthrillersleesclub de debuut thriller van Ruth Ware, In een donker donker bos lezen. Wat een super
boek zeg! Heeft alle goed ingrediĆ«nten van een heerlijke spannende thriller die je niet weg kan leggen. Boek was in 2,5 dag uit.      Het boek gaat over het vrijgezellenfeest van Clare. Nora kent Clare van de middelbare school, ze was daar haar beste vriendin. Maar na een vervelend voorval is Nora haar geboortestadje ontvlucht en heeft nooit mee contact gehad met Clare. 10 jaar later krijgt ze ineens een uitnodiging voor het vrijgezellenfeest en Nora vraagt zich af of ze in de maling genomen wordt. Ze weet daarom ook niet of ze er nou wel naartoe zal gaan.. Na afgesproken te hebben met een andere jeugdvriendin, besluiten ze toch te gaan. Maar of dit zo’n goed beslissing is?
Lezen! (Wel nog even geduld, hij komt pas in april uit!)

Daarna gelijk begonnen in Piep zei de muis van M.J. Arlidge het vervolg op Iene Miene Mutte met Helen Grace in de hoofdrol. Ben ondertussen alweer over de helft van het boek, leest heerlijk vlot.
Na de verschrikking die Helen in het vorige boek heeft meegemaakt, zijn we nu een jaar verder. Ze is weer aan het werk en krijgt een bizarre, gruwelijke moord als nieuwste zaak. Een man ligt vastgebonden op het, door bloed doorweekte, bed met een kap over zijn hoofd. Een dag later dient zich nog zo’n gruwelijk schouwspel aan.. Helen moet alles op alles zetten om de moordenaar te vinden.
Ik hoop hem vandaag nog uit te kunnen lezen.

Hierna ga ik beginnen in Een vlaag van waanzin van Corine Hartman. Dit zal als trio (jaja!) recensie met da Inkel en Corina verschijnen op het blog. Ik ben super benieuwd naar dit eerste boek na de Jesscia Haider serie. Hier was ik fan van!

 
Nou, ik ga mijn haren nog eens in de verf laten zetten, kan nog net voor de verhuizing! En dan weer verder met dozen inpakken. Joepie.. Een heel fijn weekend en fijne week, tot de volgende ronde!

Liefs,
Amanda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten