maandag 13 januari 2014

De boekenkast van Lina Kramer




Mijn boekenkast; klein maar fijn zeg ik vaak.

Lezen: Is het een hobby of een afwijking. Ik lees sinds mijn achtste ongeveer. De boeken van de vijf en de dolle tweeling van Edith Blyton heb ik verslonden. Op mijn kamertje, in mijn eigen boekenwereldje. Ik kwam en kom graag bij de bieb. Als kind ging ik regelmatig langs om weer een stapeltje boeken te halen. En hoe blij je dan kunt zijn met een paar boeken waarvan je op dat moment denkt dat je ze leuk gaat vinden. Mijn schoolvriendinnen snapten mijn hobby of afwijking niet. Lazen de verplichte boeken omdat het moest voor school. Doordat ik als kind al veel las ben je op een gegeven moment uitgelezen op de jeugdafdeling. De volwassen boeken begonnen te lonken.
Vanaf middelbaar ben ik gaan lezen in de streekromans a la Gerda van Wageningen, Henny Thijssing boer, Hetty Luiten en de wat moderne romans.
De overgang naar de thrillers heb ik gemaakt met de boeken van Karen Slaughter. Sindsdien ben ik verkocht en lees ik eigenlijk alleen nog maar thrillers. Mijn voorkeur gaat uit naar de Scandinavische thrillers maar de thrillers van onze Nederlandse auteurs lees ik ook graag. Ik voel me niet compleet als ik geen boek heb waar ik mee aan het lezen ben. Misschien toch een afwijking :p


Geen opmerkingen:

Een reactie posten