maandag 13 januari 2014

De boekenkast van Miriam Bakker-van der Linden

Dit is mijn boekenkast :-) Ik ben een enorme thrillerfan en dat vind je ook voornamelijk in de kast. Ik ben een groot fan van series en ik ben dan ook zo'n pietlut die dan alle delen ook in dezelfde druk wil hebben qua kaft enzo...de Wallander-serie is bijvoorbeeld een doorn in 't oog, want een deel is anders :-P Ik heb vorig jaar de eerste drie delen van de Harry Potter-serie vervangen, want dat waren paperbacks en de rest was hardcover :-P Je kan maar een afwijking hebben toch? Naast thrillers lees ik ook graag avontuurlijke boeken, bijvoorbeeld de boeken van Rick Riordan over Percy Jackson. Kinderboeken of YA, geen idee, maar super om te lezen, spanning en humor tegelijk.

Ik ben de laatste tijd meer Nederlandse vertalingen gaan lezen, maar dat geldt vooral van de Scandinavische schrijvers. Nesbo, Kepler, Lackberg. Ik heb de boeken van Stieg Larsson in het Engels gelezen en heb me mateloos aan die vertaling geërgerd. Engelse/Amerikaanse schrijvers lees ik gewoon in het Engels, heerlijk :-) Er staan veel dubbele rijen boeken in de kast, het wordt een beetje krap allemaal en er komt meer bij (op het moment even niet) dan dat ik lees! Nu ben ik mijn NTL-stapel aan het wegwerken, met af en toe een uitstapje naar een Crimezone-boek, maar ik heb nog even te gaan. Ik ben gestopt met tellen na 50....
Na onze verhuizing in 2011 naar dit huis is er een deel van de kast naar zolder gegaan. Daar staan de boeken in die na 1x lezen van mij de stempel "bleh" hebben gekregen en die verkoop of ruil ik dan weer, maar dat zijn er niet zo veel.





3 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar het verlangen om boeken in dezelfde stijl van uitgave te willen hebben... Helaas is dat bij een aantal schrijvers, denk bijvoorbeeld aan John Grisham of Robin Cook, gewoon onmogelijk. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. laatste zin moet zijn: dat zijn er NIET zo veel :-)

    @Mirjam: inderdaad...ik kan daar dan zooo ontzettend van balen! Erg eigenlijk he, maar goed, je kunt maar een afwijking hebben en dan is dit toch niet zo heel erg :-) Van de serie van Karen Rose 'moeten' er ook nog twee vervangen worden. Vind ik dan. Die vallen vreselijk uit de toon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij is de kast nu voller ;)

    BeantwoordenVerwijderen