dinsdag 27 februari 2024

Een eerlijke leugen van Tarryn Fisher


 Wanneer Rainy met tegenzin instemt met een vriendinnenweekend naar Vegas, bereidt ze zich voor op een uitputtende parade van shotjes en gokautomaten. Maar hierop had ze zich nooit kunnen voorbereiden…


Na een wilde nacht komt haar vriendin Braithe niet terug naar de hotelkamer en krijgt Rainy een sms-bericht, verzonden vanaf Braithes telefoon: iemand heeft haar ontvoerd. Maar zij was niet het beoogde slachtoffer. Dat was Rainy zelf – en ze weet heel goed waarom.

Zo begint een bloedstollende en schokkende reis op de rand van leven en dood. Als ze Braithe – en zichzelf – wil redden, zit er niets anders op dan terug te keren naar haar verleden.

'Een eerlijke leugen' heeft twee verhaallijnen. Zo zijn er hoofdstukken die 'Toen' heten, en hoofdstukken die 'Nu' genoemd zijn. Het is lastig om niet teveel te spoileren over de 'Toen' hoofdstukken, maar de grote vraag is wat dit met het heden te maken heeft.

In het heden lees je namelijk over Rainy. Ze heeft een relatie met Grant en zijn vriendengroep bestaat ook uit een aantal vrouwen. Met deze vrouwen gaat Rainy een weekend naar Las Vegas. Alles lijkt redelijk oke te verlopen, maar dan verdwijnt één van de vrouwen en kort daarna krijgt Rainy een berichtje op haar telefoon. Het blijkt dat iemand haar in de gaten heeft gehouden...

De flaptekst vond ik erg goed en deze auteur was voor mij nog onbekend. Ik was dus heel benieuwd naar dit verhaal. Zowel het heden als het verleden is interessant, maar ik vond dat het een hele tijd duurde voordat het spannend werd. Je voelt wel dat er onderling een hele hoop speelt en ook het verleden heeft zo zijn mysterieuze momenten, maar hier kan ik dus niet veel over vertellen want dan verraad ik misschien teveel.

Het verhaal begint goed, maar je zit best lang te wachten op iets. Uiteindelijk kom je erachter wat er met Braithe is gebeurd en vallen bepaalde dingen, uit het verleden, op hun plek. Toch vond ik het uiteindelijke plot een beetje tegenvallen.

De schrijfstijl is wel erg fijn, maar het verhaal zelf sprak mij uiteindelijk toch net even wat minder aan. Ik had gehoopt op wat meer spanning.

3 kraaien
Silvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten