donderdag 11 augustus 2022

Jager in de nacht van Chris Carter

 


Titel: Jager in de nacht

Auteur: Chris Carter

Uitgeverij: Harper Collins

Publicatiedatum: augsutus 2022

Recensie door: Tamara

Kraaien: 5 mega dikke overvoerde kraaien!!!!!

 

Een onbekende vrouw wordt dood aangetroffen in een verlaten slagerij. Haar lichaam heeft geen verwondingen, maar haar lippen zijn dichtgenaaid. Pas tijdens de autopsie ontdekt de patholoog hoe gruwelijk de daad werkelijk is…

Profiler Robert Hunter en zijn partner Carlos Garcia worden op de zaak gezet om te achterhalen wat er precies gebeurd is. Maar wanneer hun onderzoek botst met een vermissingszaak die door een privédetective wordt onderzocht, rijst bij Hunter het vermoeden dat de dader het op meerdere vrouwen gemunt heeft. De jacht op deze obsessieve moordenaar, een stalker voor wie liefde grenst aan pure haat, is nu pas echt geopend.

 

“Hij plaatste een bom in haar, naaide haar dicht- terwijl ze nog leefde.”

 

Dit is het 3e boek met Hunter en zijn partner Garcia en oh oh oh, wat een heerlijk pareltje weer! Dit boek is niet echt voor de mensen met een zwakke maag of die het niet zo hebben op gruwelijke martelingen. Hou je daar wel van, dan heb je aan dit boek zeker een goeie! Denk aan: “Hij stak een lichtkogel in haar af” praktijken.
Ik ben het type die wel houdt van een misselijkmakende marteling en het kan mij niet duister genoeg en met dit boek ben ik heel goed aan mijn trekken gekomen! Heerlijk, hoe verdorven iemands geest kan zijn en hoe heerlijk het is om te lezen!

 

Ik heb dit boek in 1,5 dag uitgelezen (met over de 400 blz. was ik stevig aan het doorlezen haha) en ik kon het maar niet wegleggen. Carter heeft het gehele verhaal de touwtjes in handen en nergens laat hij een steek vallen. Tot op het einde wist ik echt niet wie de moordenaar was (en dat frustreerde mij enorm!). Van het begin tot het eind heb ik zitten bedenken wie het zou kunnen zijn en hoe verder je komt, hoe meer randpersonages je erbij neemt en toen ik het wist wat het echt van: Hij???Nee hoe kan ik dat gemist hebben zeg!?

 


Wel was ik bang dat het einde een flop zou zijn, wat sommige boeken hebben. Dat alle energie in het verhaal zelf wordt gepompt en dan met het plot het niet meer weten en het maar halfbakken afmaken, dat idee.
Maar nee, Carter heeft het plot grandioos uitgedacht en komen alle puzzelstukjes samen. Het plot is niet een hedendaagse seriemoordenaar gedachte maar dat maakt het juist weer eens aantrekkelijk.

 

Kan je dit boek lezen zonder de andere 2 delen te hebben gelezen? Ja dat kan! Dit boek geeft niets weg van voorgaande delen.  Maar ik kan je wel adviseren om de andere delen alvast te reserveren, want die wil echt lezen na deze haha.

 

 

Spanning: 5

Originaliteit: 5

Psychologische ontwikkeling personages: 5

Leesplezier: 5

Schrijfstijl: 5

Plot: 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten