maandag 18 januari 2021

Het duistere net van Carmen Mola

 


Titel: Het duistere net
Auteur: Carmen Mola
Uitgeverij: Xander Uitgevers B.V.
Publicatiedatum: november 2020
Recensie door: Karin
Kraaien: 4,5


Wat vind ik van de cover?
Het lijken mij paarse blaadjes, net zoals bij 'De zigeunerbruid', met 3 dikke vliegen. De covertekst vermeldt 'heerlijk gruwelen, zonder dat het over de top wordt'. Bijzondere cover, past prima bij die van deel 1.


Wat verwacht ik van tevoren?
Ik heb heel erg genoten van 'De zigeunerbruid', die was gruwelijk en origineel. En dan was er die cliffhanger, die je deed snakken naar meer. Dus heel snel verder lezen in deel 2 'Het duistere net'. Hopelijk worden er in dit boek een paar openstaande zaken uitgewerkt.


Angstig kijkt ze om zich heen, het is wel duidelijk dat ze geen idee heeft wat haar te wachten staat. Reken maar dat ze gemarteld zal worden, ze zal de verschrikkelijkste kwellingen ondergaan. Ze wist niet dat een mens in staat was een medemens zo te folteren.


Mijn recensie:
Het eerste, cursieve, hoofdstuk is al direct een prikkel, gaat het grote raadsel worden opgelost?

Ook in dit tweede deel zit je quasi onmiddellijk op tempo; dit uiteraard door de schrijfstijl en de relatief korte hoofdstukken die vol actie zitten, de link met 'De zigeunerbruid' is snel gelegd, de draad snel terug opgepakt. Vermits ik beide boeken direct na mekaar lees, zit het vorige verhaal nog heel erg fris in mijn geheugen, maar voor het gemak van de lezer worden de belangrijkste feiten toch nog even aangehaald.

Omwille van het thema, grof geweld en moord voor betalende kijklustigen op het 'Dark web' is de sfeer nog net iets grimmiger.

En ook in dit verhaal zit er weer een wending in die ik niet echt had zien aankomen, uiteraard heb ik dat graag, en ook nu weer is de ontknoping behoorlijk spannend.

Ik las een aantal recensies over dit boek, en ja, ik moet deze recensenten ergens gelijk geven. Er komen in deze reeks een aantal clichés uit het genre voorbij, en ja, het verhaal is soms moeilijk te geloven, en ja, de onderzoeken lopen relatief vanzelf, maar weet je, het stoort me helemaal niet, het boek leest quasi vanzelf. Ik zit onmiddellijk diep in het verhaal, laat er mijn nachtrust bijna voor en wil zo graag weten hoe het verder loopt. Bovendien weet je nu al dat bepaalde zaken na 2 boeken zijn afgehandeld, zodat die in een vervolg niet verder zullen worden uitgemolken, en dat vind ik zeker positief. Ik geniet heel erg van dit soort boeken en is dat niet het allerbelangrijkste, dat je als lezer plezier hebt in wat je leest?

Net zoals deel 1, krijgt 'Het duistere net' van mij 4,5 kraaien, die ik met plezier heb gegeven!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten