dinsdag 14 juli 2020

De lockdown van Noortje Brink


Titel: De lockdown
Auteur: Noortje Brink
Publicatiedatum: mei 2020
Recensie door: Jacqueline
Kraaien: 3,5



Cover
Heel eerlijk moet ik bekennen dat ik inmiddels veel van dit soort covers heb gezien. Met dit soort covers bedoel ik dat er een vrouw afgebeeld staat. In het begin vond ik ze wel mooi. Maar tegenwoordig heb ik niet zoveel meer mee, ik zie ze te veel. Aangezien ik mijn beoordeling over de cover dit keer schrijf na het lezen van het boek vind ik dat de cover wel goed bij het verhaal past. Door de titel, die actueel is en daardoor slim gekozen, zou ik het boek zeker oppakken om de achterflap te lezen.

Achterflap
In De lockdown van Noortje Brink is Patricia op de vlucht geslagen voor haar ex. Ze rijdt naar Bretagne, waar ze veilig denkt te zijn. Maar dan gaat Frankrijk in Coronalockdown…

De lockdown is de nieuwe thriller van Noortje Brink, bekend van Hotel van sneeuw en Bloedhitte.

De eenendertigjarige Patricia werkt als directiesecretaresse op een administratiekantoor. Ze heeft het idee dat haar leven stilstaat: haar baas gebruikt haar als voetveeg en ze verlangt naar een vaste relatie. Het is tijd om te settelen en Patricia vraagt zich af waar de ware blijft. Al is ze er stiekem van overtuigd dat ze hem al heeft ontmoet. Mark is een vaste klant van het kantoor en al sinds ze hem voor het eerst zag, is Patricia verliefd. Wanneer hij haar eindelijk mee uitvraagt, kan ze haar geluk niet op. Mark blijkt echter bepaald geen lieverdje. Patricia ontdekt zijn geheim en ziet geen andere uitweg dan op de vlucht slaan, en ze belandt in Bretagne. Dan stelt de Franse regering de Coronalockdown in en haalt Patricia opgelucht adem. Maar is ze daar echt veilig?

‘De lockdown’ is een spannende thriller, perfect voor fans van Suzanne Vermeer en Linda van Rijn.


Mijn mening
De proloog van de Lockdown vind ik gruwelijk spannend, voor mij is daarmee de toon gezet maar of Noortje Brink zo door zet in dit verhaal?
Dit doet ze jammer genoeg deels. Het verhaal vind ik boeiend, bij tijd en wijle best wel erg spannend en romantisch, echt een vrouwenthriller. Die romantiek hoeft voor mij niet per se hoor.
Patricia, het hoofdpersonage van het verhaal, vind ik zeker in het begin vrij naïef en weinig pit hebben. Ik hou mijn hart dan ook vast wanneer ik constateer dat Mark echt een dominant heerschap is! Hoe deze man reageert wanneer Patricia niet thuis is als hij thuiskomt en daardoor over de rode gaat, pffft..... Gelukkig ontwikkelt Patricia zich wel gedurende het verhaal en daar ben ik zeker positief over maar......
Het verhaal is best voorspelbaar, gelukkig heeft Noortje wel voor een verrassende situatie gezorgd, dit heeft zeker mijn leesplezier verhoogd.
Haar schrijfstijl vind ik plezierig en vlot leesbaar waardoor ik het boek vrij snel uitgelezen heb. Om de Coronalockdown te verweven in het verhaal is slim en actueel, wat daardoor herkenbaar is. De lockdown krijgt van mij 3,5 kraaien.

Spanning: 3
Psychologische ontwikkeling personages: 3,5
Leesplezier: 3,5
Schrijfstijl: 3,5
Plot: 3
Originaliteit: 3,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten