woensdag 18 december 2019

Getiteld met Kwijt van Sandra J. Paul

Ons nieuwe item van 2019 wordt goed ontvangen, dus gaan we er zeker mee door in 2020. De laatste van dit jaar is met het boek Kwijt van Sandra J. Paul. Tien vragen dus over "kwijt". Let's go!

1. Wat ben je het meeste kwijt: je autosleutels of je huissleutels?

 Huissleutels - ik probeer die meestal in mijn handtas te steken, maar heb de onhebbelijke gewoonte om die "kwijt" te spelen door ze gewoon op de voordeur te laten hangen. hoeveel keer ik daar niet moet gaan kijken!


2. Wat ben je het meeste kwijt: je telefoon of je huissleutels?

 Met stip mijn telefoon. Ik moet regelmatig mezelf opbellen om die te vinden. Ook niet echt handig gezien ik mijn geluid meestal op stil heb staan ;).


3. Overkomt dit je vaak? De naam van iemand die je ziet kwijtspelen terwijl je wéét dat je die ergens van moet kennen?

 Ik heb een visueel geheugen en weet vrij goed of ik een persoon al eens gezien heb. De associatie komt meestal achteraf, soms uren later, dat ik denk: AH dat was die persoon.


4. Wat speel je het liefste kwijt?

Zeurende mensen ;)


5. Heb je ooit al eens aan geheugenverlies geleden?

 Ja, ik heb ooit een periode migraine-aanvallen gehad en toen had ik black-outs. Zo ben ik ooit eens naar huis gereden zonder te weten hoe ik thuisgekomen ben, om dan uren later wakker te worden in mijn bed. Heel eng is dat.


6. Wat is je favoriete boek of film over geheugenverlies?

 Zonder twijfel: Memento. Geweldige film, briljant in elkaar gedraaid. Mijn eerste Christopher Nolan-film en sindsdien een grote fan.


7. Als je nog eens een boek over geheugenverlies zou schrijven, wat zou je dan doen?

 Het Memento-concept - achterwaarts vertellen - toepassen. Dat lijkt me nog geinig.


8. Is er een persoon in je leven die je wel eens "kwijt" zou willen spelen?

 Niet echt. Maar als dat wel zo was, ga ik dat hier niet kunnen zeggen. ;)


9. Ben je ooit al eens iemand kwijtgespeeld of vergeten?

 Ik ben er ooit eens in geslaagd om mijn zus te vergeten! Zij moest mee naar een evenement om daar iets te doen, en onderweg naar daar kreeg ik een soort van stress-black-out en kwam ik daar tot de conclusie dat ik haar vergeten was.


10. Wat wil je nog "kwijt"?

 Dat het leuke vragen waren ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten