donderdag 27 december 2018

RÄV van Tjeerd Langstraat

Titel: RÄV
Auteur: Tjeerd Langstraat
Uitgeverij: Jalapeño Books
Publicatiedatum: oktober 2018
Recensie door Jacqueline
Waardering: 5 kraaien

Achterflap

Flarden van gruwelijke snuff movies vinden hun weg naar een groot online publiek. Ogenschijnlijk hebben de films niets met elkaar te maken, totdat blijkt dat de moorden religieus geïnspireerd zijn en bepaalde overeenkomsten vertonen.

Een internationaal team van rechercheurs probeert de sluwe, onbekende initiator van deze opzienbarende moorden op te sporen. Onkunde over het mysterieuze dark web, onwetendheid over de religieuze motieven en slechte communicatie zorgen voor een race tegen de klok.


‘Zou jij het ultieme offer brengen? Zou jij je zoon offeren?’



Komt de verlossing op tijd?


Mening

Tjongejonge, wat een gruwelijke goed verhaal! Een verhaal dat begint met gedetailleerd te vertellen wat voor gruwelijke moorden er worden gepleegd. Na de eerste moord dacht ik:  ‘Het motief is toch niet dat het slachtoffer tegenstander is van dat ene geloof?’. Verkeerd gedacht dus!

 Tijdens het lezen over het plegen van die gruwelijke en mysterieuze moorden heb ik echt af en toe even moeten slikken en ook dacht ik: 'Gadver!' Maar dat was geen reden om het superspannende boek weg te leggen, integendeel zelfs! Op gegeven moment wordt de link gelegd met de andere moorden die in diverse landen zijn gepleegd en wordt er een internationaal team samengesteld om deze moorden op te lossen. De heftige ontknoping, die mij de rillingen bezorgde en waarbij ik riep ‘Neeeee dat ga je toch echt niet doen?’, had ik echt niet zien aan komen. 


RÄV is zo gruwelijk goed geschreven dat ik alleen maar verder wilde lezen. Helaas moest ik het wegens andere verplichtingen wel wegleggen, maar dit wilde ik eigenlijk helemaal niet, want het boek had mij in zijn ban. Ik moest en zou het uitlezen! Wat natuurlijk iets zegt over de goede schrijfstijl van de schrijver.



Het boek krijgt van mij 5 kraaien

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten