woensdag 5 december 2018

Marijke Verhoeven op de thee


Marijke Verhoeven werkte in de evenementenorganisatie voordat zij fulltime ging schrijven. Haar romantische thrillers kenmerken zich als een vernieuwende combinatie van spanning, romantiek en een vleugje spiritualiteit.

Marijke heeft inmiddels meerdere titels geschreven, waaronder Het Geschenk wat eind november uit kwam. Dit boek speelt, net als de vorige twee, zich af op het fictieve Deense eiland Kenning. 
Deze week is zij bij ons Op de thee.





  1. Hoe zou je dag eruit zien als je miljonair was?

Vast niet veel anders dan nu. Ik blijf toch altijd schrijven, al zou ik dan misschien een groter bureau hebben. Misschien zou de pakjesbezorger iets vaker langskomen. Maar goed, wat moet je eigenlijk met al die spullen, dat denk ik nu wel eens, en dan vast ook.

  1. Met wie zou jij graag 24 uur willen doorbrengen?

Hm, lastige vraag, want 24 uur zal een overnachting inhouden en ik wil thuis geen bonje natuurlijk 😉. Dus ik kies voor een andere, misschien wel interessantere optie: koningin Máxima. Zij is iemand die ik bewonder vanwege haar krachtige, maar toch kwetsbare en toegankelijke uitstraling. Het lijkt me fantastisch te zien hoe zij zich voorbereidt op haar werk, hoe zij privé is met haar dochters en wat ze thuis draagt. En dan zou ik graag samen met haar tijdens het koken een Argentijns wijntje drinken.

  1. Waar ben je het meest bang voor?

Het verlies van een naaste. Met mijn levendige fantasie is het niet moeilijk om soms de meest verschrikkelijke scenario’s te bedenken. Dit tot ergernis van mijn kinderen die zich afvragen waar ik me in vredesnaam druk om maak. Wacht maar tot je zelf kinderen heb! roep ik dan altijd.

  1. Waar mag ik je 's nachts voor wakker maken?

Momenteel mag je mij wakker maken voor nieuwe afleveringen van de serie Younger. Dit komische drama is te zien op Videoland en vind ik lekker ontspannend, grappig en inspirerend. Het gaat over een gescheiden moeder van veertig die in New York op zoek is naar werk. Vanwege haar leeftijd wordt ze nergens aangenomen, maar zodra ze voordoet dat ze vijftien jaar jonger is, heeft ze vrijwel direct een baan binnen een grote uitgeverij. Dat de korte afleveringen zich afspelen in de boekenwereld maakt het extra leuk.
Als je mij dan ook nog een bord zuurkool serveert, met slasaus, kun je niet meer stuk bij mij. (Is echt een goede combinatie, probeer het maar eens!)

  1. Wat is het leukste feestje waar je ooit bent geweest?

Ik denk een verjaardagfeestje van een vriendin toen ik zestien was. En dat had vooral te maken met de locatie: een eilandje in het Paterswoldsemeer. Blijkbaar had ik toen ook al iets met eilanden 😊. Maar… ik mocht daar niet naartoe van mijn ouders (zie mijn eigen uitspraak hierboven), want zij vonden dat veel te gevaarlijk. Logisch, in een bootje ernaar toe, allemaal jongeren en er zou vast ook drank geserveerd worden. Hoop trammelant er thuis over gehad, het werd daardoor natuurlijk steeds interessanter. Maar uiteindelijk zei ik dat ik naar een ander feestje ging. Braaf zwaaiend fietste ik de straat uit om bij de volgende bocht de afslag te nemen naar het meer.
            Geweldig leuk en memorabel feest gehad op dat eiland, me netjes gedragen en niemand viel overboord (dat was allemaal goed geregeld door de ouders van de jarige). Maar toen ik thuiskwam, op tijd ook nog, vergat ik mijn gympen schoon te maken. En tja… toen was the day after toch minder leuk.


Op de foto zie je mij met een kop verse gemberthee, want dat drink ik de hele dag door. Lekker en ook goed voor je weerstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten