donderdag 18 oktober 2018

Op de thee met Joris van Leeuwen

Onder de naam J. Sharpe, schrijft Joris van Leeuwen naar mijn mening geweldige boeken. Zijn werk valt in te delen onder thrillers, fantasy, moderne horror, Science fiction en spanning. Hij staat erom bekend verschillende genres door elkaar heen te mixen. Zijn werk wordt regelmatig vergeleken met de werken van auteurs zoals o.a Stephen King, Dean Koontz en Peter Straub. Onlangs las ik zijn nieuwste boek Reflectie wat ik de volle vijf kraaien gaf.
Deze week is hij bij ons Op de thee , met een glaas jus.


*Als je iemand anders kon zijn, wie zou je dan willen zijn?

Stephen King.


*Heb je afgelopen week iets nieuws geleerd?

Je leert elke dag wel iets bij. Afgelopen week heb ik geleerd welke stopwoordjes ik tijdens het schrijven nog wel een gebruik.

*Waar ben jij het meest trots op?

Op wat ik op een jonge leeftijd allemaal gezien en gedaan heb.

*Wat is de leukste mop die je ooit hebt gehoord?

Ik vind moppen geweldig, maar ik kan ze nooit onthouden. Ik heb echt het geheugen van een zeef.

*Wat kocht je van je eerste salaris?

Volgens mij was dat een radio.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten