woensdag 20 juni 2018

Waarin een klein dorp Breda voorbij streeft...

Maandagmiddag half 3 .. een luid TOETTOET klinkt en voor de deur staat een zwart KA met een zwaaiende mevrouw achter het stuur. Mijn oud-collega en inmiddels lieve vriendin Anja haalt mij op om vervolgens naar Etten-Leur te rijden. Nu woon ik zelf in de stad Breda, dus wat zou een normaal mens dan in het onooglijke buitengebied moeten?
Een van werelds beste thrillerschrijvers was in het durpke om haar nieuwe boek te signeren. Anja die nog nooit eerder bij een signeeriets was geweest, leek het wel heel leuk om daarmee eens te starten en dan gelijk maar met Karin Slaughter.
The Read Shop was de gelukkige boekenplek en wat rondkijkend kon de winkel mijn goedkeuring wegdragen, want wat een hoop nieuwe thrillers waren aanwezig. Erg up-to-date.

Karin Slaughter en Anja
Karin zat druk te signeren, zoals gewoonlijk gekleed in het zwart maar met haar al aangekondigde knalrode Dutchkickies aan. Ik vind het bewonderenswaardig dat iemand die nogal introvert is, zo haar best doet om fans te ontmoeten en blij te maken. Voor iedereen altijd een vriendelijk woord over.
Anja vertelt stralend en enthousiast dat ze alle boeken heeft.
Ik zeg haar hoe fantastisch ik het vorige boek Een goede dochter vind en hoop dat deze net zo goed is. Zij ook, zegt ze met een glimlach. Volgend jaar komt er voor de liefhebbers dan echt weer een Will Trentboek. Ik vroeg er niet naar, maar dat vertelde ze. Ik denk dat ze gek wordt van die vraag wanneer er weer een Will Trent komt.
Nog even  Hollandse koeken gegeven en wat gekletst met de Karin Slaughtersquad. Over o.a de spannende boeken die de komende tijd uit gaan komen bij Harper Collins, over de drukte met signeren overal.
En dan zitten Anja en ik al snel te beppen, eerst nog over thrillers (zo vindt ze Ziva van John Winkel erg goed), maar dan gaat het al richting mattekloppers en wat dan ook allemaal ter tafel kwam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten