zondag 29 april 2018

The eye van Cornelie Schüngel.



 “Met haar in uw buurt bent u uw leven niet veilig.”


De vrouw van Nick Sinclair verdwijnt vanwege het duistere geheim, dat zij met zich meedraagt. Door zijn hoge functie bij de MI5 bevindt Nick zich in een hachelijke situatie. Als er iets over haar verleden bekend wordt, kan dit hem zijn carrière, maar ook zijn leven kosten. Nick kan om deze reden geen gebruik maken van de autoriteiten. Hij moet zelf op zoek.
'Quis Ut Deus', de tatoeage op de arm van zijn vrouw leidt hem van de betekenis 'Wie is als God', naar iemand die zich als God gedraagt, The EYE.
Niets vermoedend wordt Nick gaandeweg opgeslokt door het mysterieuze web van The EYE, dat steeds nauwer om hem heen sluit en waar hij niet meer uit schijnt te kunnen ontsnappen. Het ergste is dat zijn vrouw ook nog gevoelens blijkt te hebben voor zijn sterke tegenstander.

'Een heel interessant boek. Laat zien hoe dun de scheidslijn is tussen goed en kwaad.' 


Dit boek is opgedeeld in 5 delen. Je leest het verhaal van Nick ( de 2e man van Alessia), Alessia,  Michael ( de eerste man van Alessia), David ( doet analyses en onderzoekt), Isabella ( de tweede vrouw van Nick) en Barbara ( de eerste overleden vrouw van Nick.)
Als lezer moet je wel echt je aandacht erbij houden, want je mist heel gauw iets belangrijks. In het begin moest ik even echt de aandacht erbij houden en soms mopperend opnieuw aan een hoofdstuk beginnen omdat ik, blijkbaar, toch iets gemist had.
Het nieuwe hoofdstuk begint niet gewoon met een hoofdstuk.. maar met diegene waar het verhaal op dat moment bij speelt. Dat was even wennen voor mij, want ik lees dat eigenlijk nooit maar dan wordt het verhaal wel heel rommelig. Dus maar even weer opnieuw beginnen.
Toch is het de moeite waard, want het verhaal is goed, personages goed neergezet en als lezer krijg je echt het gevoel dat Michael veel meer op zijn kerfstok heeft dan de auteur wil prijsgeven.
Kort neergezet: Het verhaal gaat over een dossier wat heel belangrijk is voor Michael. Dat dossier kan hem letterlijk ten gronde richten en hij schuwt er ook niet voor om de mensen uit te schakelen die hem met dat dossier kwaad willen doen. Mensen verdwijnen spontaan of komen om bij een ongeluk. Maar wat er nu precies in het dossier staat....
Je gaat als lezer echt afvragen of de overleden vrouw van Nick, Barbara, niet een ongeluk was geweest of moord. Omdat Michael haar vaak bezocht, zij is therapeut, en natuurlijk alles wist over hem.
Her verhaal bevat spanning, liefde en intriges. Kortom, alle ingrediënten voor een smeuïg verhaal. Ik vond het alleen wat jammer dat het boek iets aan de dunne kant is en de relatie tussen Michael en Alessia wat rommelig verloopt.

Komt dit boek in mijn boekenkast?: Nee dat niet.
Hoop ik meer te lezen van deze auteur?:  JA dat wel.
Zal ik dit boek aanraden aan anderen?: Dat ook!

Ik geef dit boek daarom ook 3 dikke vette kraaien.

Tamara



Geen opmerkingen:

Een reactie posten