maandag 5 maart 2018

De boekenkast van Vera Linssen-Knops


Onlangs plaatste Vera Linssen-Knops wat foto's van haar boekenkast die ze eindelijk had kunnen uitpakken en in de kast had kunnen zetten. Zie de foto links en rechts.
Natuurlijk word ik dan heel neiuwsgierig. Ik ben gek op de boekenkasten van anderen.

*Hoe divers is jouw boekenkast? 
ik denk heel divers, er staan Thrillers, Fantasy, SF, Young Adult, Horror, Chicklit, Feelgood. Van alles dus. Favoriet hierin denk ik toch Thriller en Fantasy.

*Staan ze op alfabetische volgorde, kleur of andere wijze gesorteerd?
Ze staan voornamelijk op alfabetische volgorde van auteur op de Horror na. Die lijkt een serie maar is door verschillende auteurs geschreven.

*Wat zijn de 3 mooiste boeken die je hebt? 

Qua kaft (zie foto's) worden dat Harry Potter complete serie; the beautiful dead en the hobbit

Qua verhaal (tot nu toe dan he๐Ÿ˜‰) Kwijt van Karin Slaugther; Dead witch walking van Kim Harrison en The Magicians Guild van Trudi Canavan.



*Staat jouw favoriete boek aller tijden daar ook tussen? 

Jazeker! De doemspreuktrilogie van Cliff McNish

*Belandt elk boek in de kast of doe je ook makkelijk weg?

Niet ieder boek beland in de kast, wel veel. Als het me niet pakt lees ik het uit en doneer ik deze aan de stichting boekensteun in Heerlen. Daar worden ze voor paar cent/euro verkocht en de opbrengst gaat naar een goed doel.

*Lees je veel?
Wat noem je veel. Ik probeer ieder moment dat ik kan lezen ( en het huishouden is gedaan naast 36uren werkweek met wisselende diensten) zoals de lunchpauze van een uur te lezen.

Per jaar lees ik ongeveer 50 a 65 boeken. Afhankelijk van dikte, genre en de geschreven taal

*Waar lees je het allerliefst?

In mijn leesstoel. Daarna is bank of bed een goede 2de. Zomers heel fijn op terras in de tuin.

*Aan welke boeken uit je jeugd heb je mooie herinneringen en bezit je die ook?

Floortje! En Kippenvel en ja deze bezitten we nog met trots. Deze staan samen met nog andere jeugd boeken op de logeerkamer. (Zie foto's)




*Kom je uit een gezin waar veel gelezen werd? 
Ja en nee. Ja mijn zusje was een boekenwurm  had al AVI nivo 9 in groep 4!๐Ÿ˜ฑ alles wat ze kon lezen verslond ze. Ik daar en tegen liep achter in taal en halen dit nivo pas in groep 8. Doordat het bij mij niet zo goed en snel ging als bij haar vond ik lezen een stuk minder leuk toen. Zeker niet de boeken die zij las. Dus zocht ik andere boeken op. Fantasy dat was mij ding! 


Mijn vader las naar mijn herinnering niet of nauwelijks. Min  moeder tien af en toen, nu verslind ze ze bijna net zo snel als mij  zusje.


*De laatste. Leen je wel eens boeken uit?
Ja ik leen boeken uit. Ik sta bij collega's bekend als de bieb. Er staat een stempel van mij in ieder van mij  boeken. Ook heb ik in Excel een database staan met boeken die ik heb: taal (NL/EN), gelezen, uitgeleend: aan wie en wanneer. Mij  voorwaarde van lennen is simpel binnen 1 jaar terug in de staat die ik het je leen, onacceptabel beschadigd (rug die door lezen breekt kan nog net๐Ÿ˜‚)is het boek vernieuwen.

Is ook al eens gebeurd. Kwam koffie op en in  het boek. Die mag je houden en ik wil een nieuwe. Ook gekregen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten