maandag 26 maart 2018

De boekenkast van Roelant

Hoe begon jouw leesavonturen?
 Ik begon denk ik met Arendsoog, Karl May, de Vijf. Daarna de (school) literatuur. Tien heb ik echt heel veel gelezen. Voor zowel NL aks Engels als Frans had ik 3 complete literatuur lijsten gedaan; ik zei toen : kiest u maar ( beetje arrogant was ik toen wel- sorry, wel lang geleden). Bij mijn studie nauwelijks (ontspannings) boeken gelezen. Allemaal vak literatuur en studie boeken. Daardoor helemaal het lezen kwijtgeraakt. Langzaam begon ik dat jaren later weer op te pakken , maar dan uitsluitend met thrillers. En in die fase zit ik nog steeds.

Wat zijn jouw favoriete boeken?
Van vroeger nog steeds de short stories van Hemingway. Van recentere datum:
Het Dossier van Anya Niewierra en Ken mij niet van Nadine Barroso.




Wat staat er voornamelijk in je kast?
In mijn kast staan dus literatuur van vroeger (Hemingway, Graham Greene) en de rest is thriller  ( Child, Slaughter, Connelly., Coben zijn schrijvers waar ik alles van koop) de laatste tijd is mijn focus meer op de Nederlandse thriller gericht waar ik naast veel matig werk ook enkele pareltjes heb
gevonden.

Wat als de planken allemaal vol staan?
Als mijn kast vol is koop ik een nieuwe kast, maak ik een 2e rij boeken of vervoer ze naar een andere plek ( Friesland, Frankrijk of thuis). 

ps:  ja , ik vergeet de Scandinaviërs: ik heb een hele boekenkast vol met thrillers van die bodem. Ik sorteer dus op land en op schrijver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten