woensdag 18 januari 2017

Bianca's leesweek

Mijn derde leesweek van dit jaar alweer……
In het begin van de week ben ik nog lekker vrij maar vanaf woensdag mag ik toch echt weer gaan werken. Gelukkig doe ik mijn werk met veel liefde en plezier dus dat is lekker mee genomen. De tijd vliegt als ik aan het werk ben dat is een goed teken.
Ik heb deze week het grootste deel van mijn leestijd genoten van De doden hebben geen verhaal van Gard Sveen. Een boek wat je niet even leest maar waar je echt wel wat meer tijd voor uit moet trekken. Het is een prachtig opgebouwd verhaal wat zich voor de helft afspeelt in oorlogstijd en de andere helft in het heden. Deze twee verhalen vloeien met veel diepgang over tot een onverwachts verrassend uitgewerkte ontknoping.

Op vrijdag sla ik dit boek met een diepe zucht dicht en ligt Nirwana van Terrence Lauerhohn mij al toe te lachen. Nirwana lees ik voor de leesclub, het is een grof, rauw, goed opgebouwd verhaal. Qua schrijfstijl moet ik echt even omschakelen. De scenes zijn dermate grof geschreven dat ik af en toe gewoon een vies gezicht trek en een beetje moeilijk ga kijken.
Het aanbod van de leesclub zorgt er zeker in dit geval voor dat ik een boek lees dat ik volgens mij normaal gesproken niet op zou pakken, ik ben meestal niet zo van de dunne boeken en ook de kaft zou mijn in eerste instantie niet echt aanspreken.
Thrillerlezers zorgt ervoor dat ik boeken lees van schrijvers waar ik nooit eerder van gehoord of iets van gelezen heb en dat bevalt me tot nu toe uitstekend!

Hou je van een hard, schrijnend maar toch ook aangrijpend spannend verhaal dan raad ik Nirwana zeker aan.
Voor mij was dit boek even een tussendoortje, las het in anderhalve dag uit, en ga nu verder met deel twee van Gard Sveen, De hitte van de hel.
Ben benieuwd of mijn mening over de hoofdpersoon Tommy Bergmann blijft zoals hij is of dat ik hem toch bij moet stellen. En de allergrootste vraag is natuurlijk of Gard Sveen er in slaagt mij net zo te laten genieten als in De doden hebben geen verhaal. Komende week moet ik nog wat tijd vrij maken voor mijn schoonouders die een mooi nieuw appartement gaan betrekken, maar buiten dat zal ik zoals gewoonlijk elke vrije minuut besteden aan lezen, het is en blijft een heerlijke hobby, dat zullen jullie vast allemaal met me eens zijn.
Volgende week horen jullie wat ik van Hitte van de hel vind, dat is beloofd hoor!

Groetjes Bianca



Geen opmerkingen:

Een reactie posten