dinsdag 11 oktober 2016

De leesweek van Miriam

Terwijl ik druk bezig ben met de voorbereidingen voor het voeren van de veestapel (lees: ik warm de lasagne voor de kinderen op), gaat ineens de deurbel: ttrrrrrrrring! Wie is dat nu weer? Ik zie het witte busje van 'onze' pakketjesbezorger staan, maar ik had toch zeker weten niets besteld...toch? Oudste dochter doet de deur open. Ze krijgt een Bol.com pakketje aangereikt...en ze komt zuchtend en steunend weer de kamer binnen. 'Het is wel heel erg zwaar mam, jeetje wat heb je besteld???'. Helemaal niks! Maar toch is het voor mij. 
En ineens valt het kwartje...ik maak het pakketje open en jaaaa hoor! Het is het verjaardagskadootje van het thrillerlezersteam :-D De geïllustreerde uitgave van Harry Potter and the chamber of secrets. En wat is ie mooi! Daar ben ik echt heel heel blij mee :-)

We zijn ook nog een dagje naar de Efteling geweest samen met zo ongeveer de halve stad (op 21 september jl. was het jaarmarkt en aangezien ik daar niet dood gevonden wil worden (en met mij vele anderen), dé dag bij uitstek om naar een pretpark te gaan). Dat blijf ik een geweldig park vinden. Dit keer was het draakje voor het eerst mee en die vond het ook allemaal prachtig. Het grootste minpunt wat haar betreft was dat ze nog niet lang genoeg is voor de achtbanen, want oh oh oh wat had ze daar ook graag in gewild hahaha het is natuurlijk ook knap waardeloos als je moeder met je zus in de Baron gaat en je zelf moet toekijken hoe zij zich in de afgrond storten... 

Het is al weer even geleden sinds mijn vorige leesweek. Ik heb sindsdien Het bloed kruipt van Stuart Neville gelezen. Een heel goed boek, echt van genoten. Ciaran Devine heeft zeven jaar vastgezeten voor de moord op zijn pleegvader en hij komt nu weer vrij. Wat is er al die jaren geleden nu echt gebeurd? Is hij wel degene die David Rolston heeft vermoord of was het toch zijn broer Thomas? Ik ga zo snel mogelijk mijn recensie schrijven; ik kan het boek in ieder geval van harte aanbevelen! 
Momenteel lees ik Moordspel van Cis Meijer, even lekker een jeugdthriller tussendoor. Robin gaat met haar klas naar de Ardennen en tijdens een moordspel gaat het niet helemaal zoals het hoort. Ik ben nog niet heel ver, maar tot nu toe leest het heel lekker!
En afgelopen week las ik een bericht in de Facebook-groep en daar werd ik zo blij van. Er is gewoon een nieuw boek van Cody McFadyen! Ein-de-lijk! Nog niet in het Nederlands (wel in het Engels en Duits), geen idee of dat gaat komen, maar vooralsnog heb ik meteen de Engelse e-pub gekocht en ik kan niet wachten om te lezen hoe het verder gaat met Smoky Barrett en haar team. 

En nu even wat anders....
Jullie hebben wellicht gezien dat het qua berichten op het blog even wat rustiger is. Er verschijnen wat minder berichten per dag dan voorheen. Dat heeft een reden. Ink en ik zijn achter de schermen heel heel erg druk bezig met iets wat wij beiden ontzettend gaaf vinden. Iets heel gaafs waar ik nu nog niet al teveel over ga zeggen (eigenlijk helemaal niks haha) en waarvoor jullie nog heel even geduld moeten hebben ;-) Jullie komen er snel genoeg achter!

Tot snel weer,
Miriam 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten