donderdag 22 september 2016

In de brievenbus: Robin Cook - Donor

De afgelopen week kwamen er wat boeken de gang in vallen, waaronder de nieuwe van Robin Cook. Ik moet bekennen dat ik nog nooit een boek van Robin Cook las. Ik denk dat het medische element mij niet zo zal bekoren, maar weten doe ik het niet. Onze Danielle riep vorige maand al enthousiast dat ze het zo leuk zou vinden als ze hem mocht lezen. Dus drie keer raden wie een recensie van Donor gaat schrijven?

Waar gaat het over?


Lynn Peirce, een vierdejaars studente geneeskunde, heeft alles goed voor elkaar. Maar wanneer haar vriend Carl in het ziekenhuis opgenomen wordt voor een routineoperatie, verandert haar leven op slag. Carl komt niet meer bij uit de narcose en een MRI bevestigt het verschrikkelijke vermoeden: de jongen is hersendood.
Intens verdrietig gaat Lynn op zoek naar antwoorden. En wat ze ontdekt is nog schokkender dan wat ze voor mogelijk had gehouden. Dan ontvangt ze een doodsbedreiging. Iemand probeert uit alle macht te voorkomen dat de waarheid aan het licht komt.

Donor, het nieuwste boek van Robin Cook, is een verontrustende thriller over de wanpraktijken in de wereld van grote farmaceutische bedrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten