zaterdag 23 juli 2016

Judaskus – Linda Jansma

Titel: Judaskus
Auteur: Linda Jansma
343 pagina’s
Uitgeverij De Crime Compagnie
Datum van uitgave: juni 2016
ISBN: 9789461091635

Twee gezinnen. Één ongeluk. Wat is de link? Om achter deze link te komen, zit er niets anders op dan alle afspraken afzeggen en het boek lezen!     

Barbara en Marcus van Brederoo zijn verhuisd naar een klein dorpje waar Marcus zijn baan als chirurg in het ziekenhuis van Leeuwarden wisselt voor een huisartsenpraktijk aan huis. Nadat Barbara tijdens het uitlaten van de hond voor het eerst geconfronteerd wordt met een man, die op afstand naar haar kijkt en haar een naar gevoel bezorgt, merkt ze al gauw, dat deze man niet alleen voor haar maar voor haar hele gezin gevaar betekent. De hoofdstukken worden vanuit verschillende perspectieven geschreven en op dusdanige manier, dat je langzaam erachter komt wat er tijdens het ongeluk gebeurd is en hoe de levens van de hoofdpersonen vanaf dat moment veranderd zijn. Uiteindelijk zie je waar bij iedereen de zwakke plek zit en hoe sterk ze zijn om hun geliefden te beschermen, soms tot in het extreme.

De cover laat een vrouwelijke persoon zien, die ons de rug toegekeerd heeft. Rent zij weg? Dat kunnen meerdere hoofdpersonen doen … weglopen van het verleden of van de daden in het heden.

Als ik meer vertel over de inhoud van het boek, ben ik bang dat ik een deel van het plot verraad en daar is het verhaal veel te goed voor.  
Judaskus is het eerste boek van Linda Jansma dat ik heb gelezen, maar het zal zeker niet het laatste zijn. Omdat het mijne eerste ervaring is met deze auteur, had ik geen verwachtingen en ging er open in. Wat ben ik aangenaam verrast door de schrijfstijl en door hoe het verhaal is opgebouwd! Er blijft geen belangrijk detail onbesproken, alles zit goed in elkaar en ik wilde alleen maar zo snel mogelijk weten hoe het allemaal precies in elkaar zat. Het verhaal bleef spannend tot de laatste pagina!

5 sterren heb ik dit jaar nog geen enkel boek gegeven, maar Judaskus verdient elke ster. Plot, Schrijfstijl, Leesplezier, Originaliteit, Psychologie en Spanning allemaal 5 sterren. Complimenten voor Linda Jansma voor het verzinnen en uitwerken van een fantastisch verhaal!



Liesbeth 


Nieuwsgierig? Bekijk het boek hier op Bol.com!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten