maandag 9 mei 2016

Juul las en deed wat in april

Mei

Zou nu eindelijk het mooie weer begonnen zijn?
Ik schrijf dit terwijl buiten leker de zon schijnt. Ik denk dat ik straks met een boek het balkon opduik.

Goed, april is dus alweer voorbij.
Wat voor maand was april? 
Een vrij tamme maand. Weinig gelezen en weinig gedaan.

Ik ben naar een lezing van Femke Halsema geweest. Ik vond haar als politicus al geweldig, maar nu helemaal. Wat een (h)eerlijke en spontane vrouw. Uiteraard het boek laten signeren en samen op de foto.
Op 21 april had ik een dagje Breda met een aantal van het blog. En de boekpresentatie van Linda Jansen. Maar daar is inmiddels wel genoeg over gezegd, denk ik.
En tenslotte ben ik naar de boekpresentatie van een studiegenoot geweest. Dat is natuurlijk helemaal bijzonder. Er waren nog 2 oud-studiegenoten, dus gezellig bijgekletst. Vooral over wat we nu allemaal doen.

En dan de boeken. Wat las ik?

1  Kaaskoppen van Robert Vuijsje
2  Als het zaterdag wordt van Nicci French
3  Tegenwicht van Conny Hoogendoorn
4  De blinde vlek van Jo Claes
5  Het gelukkigste meisje ter wereld van Jessica Knoll
6  De mensen van de ambulance van MariĆ«tte Middelbeek
7  Koud spoor van Carina van Leeuwen
8  Zure koekjes van Corine Hartman

Gemiddeld gaf ik 3,8 sterren. En wederom niet echt een heel slecht boek gelezen.

En de Reading Challenge van het blog?
Ik heb wel weer dingen kunnen afvinken.
* Een thriller die verfilmd is of wordt
  Het gelukkigste meisje ter wereld van Jessica Knoll
  Op de cover staat al vermeld dat het boek verfilmd gaat worden door Reese Witherspoon
* Een thriller met een lesbisch hoofdpersoon
  Koud spoor van Carina van Leeuwen
  Renee Spaan, de hoofdpersoon, is lesbisch. Net als de pathaloog anatoom, trouwens.
* Een boek dat in 2016 uitkomt
  Als het zaterdag wordt van Nicci French
* Een spannende verhalenbundel  Tegenwicht van Conny Hoogendoorn

Ik heb de afgelopen maanden 12 van de 30 kunnen afvinken. Lig dus nog op schema, al zal het wel steeds lastiger gaan worden...

Het was een magere leesmaand. Ik hoop dat mei wat dat betreft een stuk beter zal gaan worden.

Lees en geniet nooit met mate!

Toedels Julia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten