zaterdag 9 april 2016

Wat las ik afgelopen week?

Weet je wat een thriller is?
Schoenen kopen.
En dan vooral schoenen kopen voor en met het draakje.
Het heeft hele smalle voetjes en dan is er hier in Alphen maar één schoenenwinkel waar we terecht kunnen. Prachtige winkel, daar niet van, met hele mooie schoenen ook nog eens, maar duuuuuur. Het doet altijd zo verdomd zeer aan je portemonnee om daar te winkelen (nog een thrillerelement), maar ja, je wil ook niet dat je kind continue op haar neus ligt omdat haar schoenen niet passen.
Eerst de draak maar een flinke middagdut laten doen. Als het fris en fruitig uitgeslapen is, dan is de missie al een heel stuk draaglijker. Mits na die middagdut niet ineens de bokkenpruik op gaat natuurlijk. Vervolgens moet er een heel leger mee. En dan bedoel ik dat mevrouw het liefst de deur uitgaat met bijna al haar knuffels. Panda moet mee, Doekje en dan ook het andere Doekje, anders is het niet gezellig en eigenlijk moet Woef ook mee, maar aangezien mams altijd degene is die dan uiteindelijk met die hele bende loopt, trekt mama na Doekje nummer 1 de grens. Tot groot ongenoegen van het draakje, maar daar heeft mams lekker geen boodschap aan. Op naar de winkel.

Het draakje heeft een uitgesproken smaak en ik laat haar altijd zelf maar kijken. Een discussie met een driejarige moet je ook niet aan willen gaan. 'Hey kijk, die zijn mooi!'
'Nee mama, dat willen wij niet.' (hoezo koninginnengedrag?)
Maar het wonder geschiedde....er zijn maar twee paar schoenen gepast...en het tweede paar was helemaal naar wens! Dat is werkelijk waar nog nooit zo snel gegaan.
Deze schoenen zijn om te 'haplopen' volgens de draak, want 'zit knop op en dan gaat ik heel hard haplopen!' (de knop is het logo op de achterkant overigens).
Never a dull moment zeg ik dan maar.

Vorige week las ik The Doll's House van M.J. Arlidge en ik heb ook 24 dagen van Guillaume Musso uitgelezen. Dat zorgt ervoor dat de teller van 'nog te schrijven recensies' op drie staat (Grafstilte van Amanda Stevens heb ik bijna klaar). Heb ik eens een leesflow, stagneert het op het schrijven van de recensies :-P Maar als ik nu weer aan een nieuw boek begin, raak ik de rest een beetje kwijt denk ik. Gauw beginnen dus. Ik ben wel met alle drie al begonnen met schrijven, dat scheelt.

Er staan leuke uitjes op het programma komende week. Aanstaande maandag ga ik met Ink en Amanda naar de boekpresentatie van Alecto van Xenia Kasper en op vrijdag ga ik met Alex naar de young adult avond bij de plaatselijke boekhandel. Daar presenteert Jen Minkman haar nieuwste boek, Het boek van voorheen, er zijn workshops en er komen aardig wat schrijfsters naar boekhandel Haasbeek. Het belooft een leuke avond te worden, ik ben benieuwd!

Fijne week!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten