maandag 11 april 2016

Leesmaand van Juul

Bye March, Hello April

De maand maart is voorbij, dus is het weer tijd om de balans op te maken van de afgelopen maand. En al heb ik minder gelezen dan in februari, toch was het voor mij een leuke, afwisselende en geslaagde leesmaand.

Ik las 11 boeken en niet een daarvan vond ik echt slecht. Ik ben met de sterren niet lager gegaan dan 3 sterren. Ook las ik een aantal wonderschone boeken, ik heb 4 keer 5 sterren gegeven, lager kon bij deze boeken echt niet! 

Helaas waren er ook 2 boeken waar ik wel in ben begonnen, maar waar ik niet doorheen kwam. Die heb ik opzij gelegd. Voor het eerst dit jaar, dus dat valt eigenlijk ook weer mee.

Ik heb 3 verschillende maar o zo leuke boekenuitjes gehad deze maand. 
Op 6 maart was ik in Voorschoten bij de Moordwijven. Er waren 3 moordwijven aanwezig. Het aantal bezoekers viel wat tegen, maar het was een geslaagde en interactieve middag. Leuk om Marlen Beek-Visser weer te spreken en Liesbeth van Kempen en Ingrid Oonincx voor het eerst te ontmoeten.
Op 13 maart kwam Ronald Giphart bij mijn eigen Gebr. de Nobel vanwege Puur Gelul. Ik vond dat een mooie gelegenheid om hem wat vragen te stellen. Dat mocht en mijn eerste interview face-to-face was een feit. Bloednerveus heb ik het er volgens mij best leuk vanaf gebracht. Ronald was in ieder geval heel aardig en makkelijk in de omgang.
En 19 maart was toch wel het hoogtepunt. Samen met Ink en Yfke naar de lezing van Griet op de Beeck. Ik heb al (te) vaak gezegd dat ik fan ben, dus dat zal ik niet nog een keer herhalen ;). Het was een bijzondere middag.

Goed...de boeken die ik las:
1   Complex van Marelle Boersma
2   De kleine getuige van Jodi Picoult
3   Nachtblauw van Simone van der Vlugt
4   Nodig van Joelle Charbonneau
5   Promille van Heleen Vreeswijk
6   Ach deze leegte, deze verschrikkelijke leegte van Joachim Meyerhoff
7   Hartslag van Tess Gerritsen
8   Kom hier dat ik U kus van Griet op de Beeck
9   Als littekens jeuken van Jan Kouwenhoven
10 Nooit meer hetzelfde van Anja du-Bois en Marlou Roossink 
11 Gij nu van Griet op de Beeck

Gemiddeld gaf ik deze boeken ruim 4 sterren.

Ook heb ik dingen voor de Reading Challenge kunnen afstrepen:
* Je eerste thriller opnieuw
Hartslag van Tess Gerritsen  Niet helemaal mijn allereerste thriller, dat zou ik namelijk echt niet meer weten. Maar deze is wel echt 1 uit het begin. En sowieso de eerste die ik van Tess Gerritsen las
* Een boek met een kleur in de titel
Nachtblauw van Simone van der Vlugt
* Een thriller waarvan de kaft je totaal niet aanspreekt
Nodig van Joelle Charbonneau  Op de kaft staat heel groot de titel Nodig, neemt de helft in beslag. De andere helft is een       meisjesgezicht. Ik vond het echt lelijk!

Als de maand april half zo leuk wordt als maart, dan ben ik een blij meisje!
Tot volgende maand.

Lees en geniet nooit met mate!

Groetjes Juul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten