zondag 17 april 2016

De week van Mir

Draakje doet een middagdut. Oudste dochter is naar de bioscoop met vriendinnetjes. Manlief ligt op de bank naar iets te kijken met twee wielen. Of vier. Geen idee, maar het maakt herrie. Ik zit aan de keukentafel. Kopje thee. Pak Punselie koekjes ernaast (ja, een heel pak, wat Punselies betreft doe ik niet aan 1 of 2 koekjes). Laptop aangeslingerd (beetje heul oud model, dus duurt even) en hop. Tikken.
Eerst maar eens de recensie van Grafstilte afgemaakt, kan ik die mooi van mijn lijstje strepen. Nog eentje te gaan. Een aantal recensies van teamleden bekeken en alvast klaargezet. Ondertussen vraag ik me af: wat heb ik afgelopen week ook al weer allemaal gedaan?

Op maandag ging ik met de freule en de andere chef naar Amsterdam voor de boekpresentatie van het nieuwe boek van Xenia Kasper, Alecto. Amanda heeft al een heel verslag geschreven. Het was heel erg leuk. Een prachtige locatie, geweldig mooi weer, heerlijk! Hoogtepunt wat mij betreft was het praatje van Peter Heerschop. Ge-wel-dig gewoon. Besser deinen Best tun!

Dinsdag gewoon werken, nou ja gewoon... Het is wel aftellen inmiddels. Nog maar drie dagen werken daar in de komende twee weken, echt heel maf is dat. En ik ben niet de enige die er zo over denkt, maar ja, het is wat het is.

De woensdag had ik deze week omgeruild met de vrijdag. Ik ging namelijk cursus doen op vrijdag, dus even een werkdag omgeruild. Moet kunnen. Dus op woensdag thuis met de draak en Lydia kwam op de koffie. Heel erg gezellig en weer even bijgekletst. Ik denk niet dat wij nog op dezelfde manier naar rolgordijnen zullen kijken.
Op vrijdag dus eerst cursus, bijna de hele dag bezig met Excel, Powerpoint en Outlook. Even mezelf updaten, maar je wordt wel gaar van zo'n dag cursus.
Maarrrrrrr die vrijdagavond stond er nog iets op het programma. Ik ging samen met Alex naar de Young Adult avond hier in de plaatselijke boekhandel, waar onder andere het nieuwe boek van Jen Minkman, Het land van voorheen, werd gepresenteerd. Dat boek heb ik afgelopen week gelezen en mijn recensie volgt. Een hele leuke avond, al kwamen Alex en ik tot de conclusie dat we zo'n beetje twee keer zo oud waren als de gemiddelde aanwezige. Ach, het mocht de pret niet drukken, integendeel! Ik maak natuurlijk nog een verslag voor het blog. We hebben een hele leuke avond gehad met voor Alex een extra gouden randje: hij heeft sinds jaren weer eens witlof gegeten.

Ondertussen ben ik begonnen in Elizabeth is zoek van Emma Healey. Maud is vergeetachtig en niet zo'n beetje ook. Ze zet een kop thee en vergeet het te drinken. Ze gaat naar de winkel en vergeet waarom. Maar er is één ding wat ze wel zeker weet: haar vriendin Elizabeth is zoek. En het maakt niet uit wat een ander daarvan vindt, ze zal niet rusten voordat ze weet wat er met haar gebeurd is.
Ik ben bijna op de helft, wat een heerlijk boek. Ik geniet echt van de aandoenlijke Maud!

Fijn weekend allemaal!

Miriam






Geen opmerkingen:

Een reactie posten