zondag 20 december 2015

Frutselen

Misschien is het een beetje vroeg, want de Kerst moet nog komen, maar ik ben al bezig met 2016. Ik kan niet wachten om in mijn nieuwe agenda te beginnen en dit jaar heb ik er twee. Of nee eigenlijk drie, want ik gebruik ook nog de agendafunctie op mijn iPhone (omdat dat zo makkelijk is met herinneringsmeldingen en reistijd indicatie). Ik zou toch ook niet zonder een papieren agenda kunnen.

Waarschijnlijk is het iets van vroegâh, uit de tijd dat mijn RIJAM schoolagenda elk schooljaar weer helemaal werd volgeplakt, getekend en geschreven met plaatjes van mijn favoriete bands, namen van mijn sweetheart van dat moment en met doodles. Tegenwoordig heet dat gefrutsel ‘journaling’ en er worden zelfs workshops gehouden hoe de agenda/notebook opgeleukt kan worden met tekeningetjes en dergelijke. Iedereen die net als ik zijn schoolagenda heeft vol getekend en geplakt heeft die workshop journaling niet nodig ;-)

Uiteraard gebruik je voor journaling niet een gewone doorsnee agenda, maar een peperdure leren Midori Travelers Notebook…dat is niks anders dan een omslag waar je zelf nog een agendavulling en allerlei andere refills aan toevoegt…een dagboek, een notitieblok, zelfs knutselpapier en stickers. En uiteraard kan je er dan ook een penhouder in plakken en nog heel veel meer. Echt mooi hoor…maar in plaats van dat je in de kroeg druk bent met je smartphone, zit je je suf te doodlen in je Midori. Niet zo heel gezellig dus.

Mijn plan is om dit jaar, in zowel mijn grote thuisagenda als in mijn kleinere tasagenda, de leuke (en minder leuke) gebeurtenissen van 2016 te voorzien van een plaatje of tekeningetje. Niet tijdens het uitstapje al, maar gewoon lekker aan de knip en plak als ik weer thuis ben. Zo worden de agenda’s leuke dagboeken van een hopelijk geweldig 2016.

Ik maak nooit goede voornemens, maar dit is er toch wel eentje waar ik veel zin in heb. Ik heb nog een missie…ik ga een paarse plaid haken of breien (daar ben ik nog niet uit) voor over het voeteneind van mijn bed. Ik ben normaal niet zo’n heel erge handwerkmiep, maar omdat ik een tijdje best wel slecht zag en daardoor niet goed kon lezen (de oogarts vergeleek 1 oog met een dichtgevroren raam en het andere oog met een beslagen raam),  ben ik gaan haken en breien, want dat lukt me zelfs met mijn ogen dicht.

Gelukkig kan ik nu weer een stuk beter zien…nog 1 beslagen raam oog te gaan en dan is mijn nastaar verleden tijd. Ondertussen ben ik natuurlijk wel al lekker aan het lezen geslagen, want ik heb nogal wat in te halen en er ligt alweer genoeg op me te wachten.

Alvast hele fijne kerstdagen en een megagezond en gelukkig 2016.


Ann




1 opmerking:

  1. Jij ook een hele fijne kerst toegewenst en een geweldig 2016 en wat het knutselen in de agenda betreft je brengt me op een idee, leuk. Ook heel makkelijk om daarna mijn jaaroverzicht te maken. Fijne dagen Ann met je poezen beesten.

    BeantwoordenVerwijderen