zondag 20 december 2015

Anita Terpstra: 2015 in boeken

Was 2015 een bijzonder jaar op boekengebied voor jou? Waarom wel/niet?

Ja, 2015 was een heel bijzonder jaar! Nadat de vertaalrechten van Anders aan de Duitse uitgeverij Blanvalet werden verkocht, werden die in 2015 ook aan de Franse uitgeverij DenoĆ«l verkocht. 

Las je veel dit jaar en aan welke hoeveelheid moeten we dan denken?? 

Heel veel. Hoewel, dat hangt er natuurlijk vanaf met wie ik het vergelijk Ik schat een stuk of vijftig.


Welke boeken sprongen er boven uit voor jou? Waarom deze?
Lieve mama van Esther Verhoef vond ik erg goed, een boek dat bedrieglijk eenvoudig in elkaar zit. Ik lees momenteel Gejaagd door de wind van Margaret Mitchell. Het is zo’n rijk en vol boek qua onderwerpen en thema’s en de karakters zijn om van te houden en om te huilen.



Welk boek vond je eventueel tegenvallen en waarom?

Het meisje in de trein van Paula Hawkins. Ik verwachtte er veel van vanwege de jubelende recensies, maar vond het weinig verrassend. 


Wat kunnen wij van jou in 2016 verwachten?

Een nieuw boek natuurlijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten