maandag 5 oktober 2015

Wat leest het team?

Aloha. Het was weer een enerverend weekje op het blog. Na het Zuurtje werd onze vriendin Steffie van Buuren door Corina en mij gelanceerd. De grap werd bedacht in de 6 woordengroep, wat weer op hilarische wijze gepareerd werd door Da Inkel. Never a dull moment! Ontzettend geschrokken en nog veel meer gelachen.
Wat heb ik gelezen afgelopen week: Stem! is uit, wat een origineel en leuk boek!  Daarna las ik samen met Ink Een schitterend ongeluk van Inge Ipenburg. Onze duorecensie is in de maak, te leuk weer om te doen. Maandag gaan Ink, Corina en ik Amsterdam onveilig maken. We gaan er weer een gezellig dagje uit van maken. *grinnik* Het Rijksmuseum staat op het program en niet te vergeten de lancering van Een schitterend ongeluk in de Skylounge van Amsterdam. Ipenburg gaat hem uitreiken aan Jan Kooijman. We gaan ons niet vervelen, dat is duidelijk en heb er nu al vreselijk zin in!
Fijne leesweek allen en tot volgende week.
Lieve groet Karin.
****************************************************************
Afgelopen week kon ik weer iets beter mijn aandacht bij het lezen houden. Supernova van Peter Römer is nu dan ook uit. De recensie moet ik nog schrijven, maar ik kan wel vast vertellen dat je dit boek best in je kast mag zetten. En er dan natuurlijk ook weer uithalen om te lezen.
Daarna ben ik aan het speedlezen geweest. Uitgeteld van Marja West. Als je de fout in het boek ontdekte kon je een boek of vier winnen en wie wil dat nou niet. Ben het boek in sneltreinvaart doorgegaan. Scannend op iets van gemeente en getallen en tellen. Nou waren het erg veel telmomenten, omdat de hoofdpersoon een teltik had. Heb eigenlijk ook best veel wel gelezen. In ieder geval genoeg om het verhaal te volgen en te weten dat ik nooit meer sushi eet. Die met vis en zeewier al niet, omdat ik die toch al niet lekker vond en die van de hoofdpersoon om een andere reden die ik hier niet neer zal zetten. Die versie wil ik zelfs ons hond niet voeren.

En nu zal ik steeds maar met Verbroken van Linda Jansma beginnen, maar kan er op één of ander manier maar niet mee beginnen. Dat ligt in ieder geval niet aan de boeken van Linda, want die zijn uitstekend.
Ik kocht het boek op vakantie al, maar zal morgen echt beginnen...

Renee
****************************************************************
Moon geniet




Je hebt weleens van die weken dat je boeken in je handen krijgt die je normaal nooit zou lezen, maar dat deze dan zo heerlijk zijn dat je alleen maar kunt genieten. Dat had ik nu deze week; het begon al met het boek waar in ik vorige week donderdag was gestart, De Hollywood factor van Peter Perceval. Een boek wat nooit in mijn handen zou zijn beland als hij niet de deurmat was gevallen, verzonden door het Rodepen-cheffie met de vraag; 'Moon lees jij deze even?'


Een Vlaamse schrijver wat je soms terug vindt in de schrijfstijl, maar wat een fijn boek. Al gauw was ik gepakt door het hoofdpersonage; zij had echt iets wat me bezighield. Het verhaal was soms grof, maar juist dit gaf de diepgang wat het iets extra`s gaf. Een thrillerdebuut waar Peter Perceval trots op mag zijn.
'Ik zal je zeggen wat ik gisteren bedacht. Het is een raadseltje: overal waar Alessandra Vaccaro verschijnt vallen er lijken. Toch is zij niet de moordenaar'
Na dit debuut begon ik in De oppas van Jet van Vuuren, een heel fijn boek maar het had van mij iets korter gemogen. Het verhaal is goed, maar wanneer je weet welke kant het op gaat, duurt het erg lang voor er daadwerkelijk actie komt. Maar toch wel een heerlijk verhaal, met als thema; 'Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel.'

Binnenkort is er een winactie (zoals elke week) op het blog van een schrijfsters tweede boek en of ik even boek 1 wilde lezen, The good girl. Ja hoor, geen probleem. Al was ik eerst in de veronderstelling dat het een Engels boek was. Maar nee, gewoon een Nederlands boek geschreven door Mary Kubica. Ik ga er niet teveel over zeggen, maar wauwwww! Houd gewoon het blog in de gaten: mijn mening komt snel en dan volgt er een winactie waar je gewoon een gokje op moet wagen. Wat heb ik genoten.

Op 2 oktober komt de nieuwe van Liza Marklund uit en hij valt hier gewoon op de deurmat, hoe gezegend kun je je voelen. Het zou de laatste zijn van Liza over de personage Annika Bengtzon. Ik heb al meerdere boeken van haar gelezen en heb daar enorm van genoten. Jammer vind ik dat altijd als iemand stopt met een serie van een bepaalde hoofdpersonage. Ik kan me daar altijd zo aan hechten, het voelt zo vertrouwd. Maar ja, ik snap ook dat je weleens wat anders wilt proberen. Ik eet ook niet elke dag een zak chips leeg, want dat zal best gaan vervelen..( Al kan ik het natuurlijk eens gaan proberen.. voelt wel vertrouwd!!)



Maar voor Liza op mijn deurmat valt ik ga me eerst een verdiepen in Doodnormaal van Graeme Cameron. Dit lijkt me wel een luguber boek; zo eentje waarvan je hoopt dat het niet jouw buurman is… Gelukkig hoef in me niet te vervelen volgende week: ik ben druk met de voorbereidingen van de Dorper van het jaar 2015, ik schilder nog weleens wat, en dan verkoop ik ze ook nog binnen het uur .. en dan vielen er van de week nog twee boekjes op de deurmat namens Xander uitgevers: eentje van 600 bladzijden, Bernard Minier - Huivering en Wat vooraf ging van Anna George van maar 306 bladzijden.. Dus maak je geen zorgen om mij, ik vermaak me wel……


Ik voel me gewoon gezegend en dankbaar dat ik deze kans krijg. Trots om deel uit te maken van de Bende van Ellende.
Allemaal een hele fijne Leesweek en tot volgende week







*********************************************************************************
Ik heb samen met Kattel het nieuwe boek van Inge Ipenburg gelezen voor een duorecensie. Zal er een deel van de mensen juist haar boeken oppakken, omdat ze haar als actrice kennen van Celblok H, anderen zullen juist het boek laten liggen. Toch mist deze laatste groep dan iets. Ik heb genoten, niet gebibberd, maar genoten van het psychologische aspect in het verhaal. Deze dame kan goed schrijven! Gisteren ging onze duorecensie online en vanavond ontmoeten we de schrijfster. Eindelijk eens een schrijfster die niet overstuur zal zijn over een recensie. Man o man, wat hebben we de laatste tijd toch een hoop vrouwtjes met hele lange teentjes. Eerst Liesbeth van Kempen die de recensie over Gevaarlijk spel niet kon waarderen. Deze week werd het Anja Feliers. Die mensen van
Thrillerlezersgroep ging blokkeren, omdat twee mensen in hun recensie niet laaiend enthousiast waren, zoals haar schrijfgroupies... Toen had iedereen dus straf verdiend. Dan moet je maar niet bij thrillerlezers zitten..haha. Maar ja als je dan zo sneu reageert omdat je een kritische recensie van intelligente mensen kreeg, wees dan zo'n wijf dat je dat ook eerlijk zegt. Wel nee, wij hadden haar fans beledigd en respectloze stukken geplaatst. Gelukkig maken we tegenwoordig overal printscreens van. Geen onvertogen woord en respectvol waren de desbetreffende teksten. Jammer ..slecht verliezer deze vrouw.
Nu lees ik deel twee van Boy Nobody...wat een geweldige young adultserie vind ik dat toch. En wat kennen maar weinig mensen het... Zo jammer. Ik geniet en ga daarna gewoon verder met het volgende deel...
Lees allemaal lekker deze week

Ink
*********************************************************************************
Wow, het is alweer oktober! Het is niet te bevatten hoe snel de tijd gaat. Ze zeggen wel eens hoe ouder je wordt hoe sneller de tijd gaat en vroeger dacht ik ppff die oude mutsen, maar nu denk ik, ze hadden gelijk de tijd vliegt (ben ik nu ook een oude muts geworden !!!!)
Een drukke week achter de boeg; sinds ik niet meer werk lijk ik het nog drukker te hebben!!!
Ik moet zeggen; ik ben wat makkelijker qua huishouden, want of je het nu of straks doet, wat maakt het uit? Hardlopen deed ik al regelmatig, maar er is op de sportschool een speciale actie van de Nederlandse hartstichting. Dat doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen hart- en vaatziekten zijn, wist ik niet. Help mee en SMS  naar 4333 en doneer  €3,00 voor onderzoek.

Met mijn vriendin besloten om naast ons hardlopen eens 5 weken die conditie/krachttraining te proberen. Woensdag begonnen. Alles wordt in de gaten gehouden: vetpercentage, gewicht en je bmi. Je bent een half uur intensief bezig en daarna nog een kwartiertje met buikspieroefeningen en cooling down. Ik had geen idee wat ik me erbij voor moest stellen, steps afgewisseld met toestellen. Maar het is hartstikke leuk en ik zweet me de blubber. Van de week naast de training ook nog 2 rondjes hard gelopen  en ik moet zeggen,  ik heb “benen”.
Hier naast heb ik natuurlijk nog wel iets gelezen, want mijn boek Bloedbroeders van Helen Vreeswijk is uit. Nu hoop ik dat mijn zoon deze mag lezen voor school, een top boek, waar ik echt van heb genoten.
Nu moest ik het volgende boek pakken, maar er kwamen van de week 2 moetjes aan, dus ik dacht even rust. Gewoon eens de Landleven op gepakt en door gelezen. Dat is ook heerlijk zo tussen door.
Donderdag had ik met het opperhoofd afgesproken. Tijdens ons uitje Utrecht was de kaarsenwinkel erbij in geschoten en we spraken af naar de Duizendpoot te gaan.  Annemarie heeft een webshop en daar kun je online producten bestellen, altijd een kleinigheidje erbij en snelle levering. Omdat wij Annemarie kennen, gingen we haar nieuwe loods bekijken. Geweldig en wat een keuze. Ink maakt er een leuk stukje over met foto’s erbij. Want wat is er lekkerder dan met een boek, koffie/thee en een geurkaars aan op de bank!


Van Ink kreeg ik de volgende “moetjes” mee van de schrijfster Clarice Janzen, “Overspel” en “Verloren”, twee literaire thrillers met een erotisch tintje, heerlijk. Hierna de roman “De laatste liefdesbrief” van Jojo Meyes. 
Caroline is weer van de straat dus ben ik niet in de sportschool, dan zit ik met een kaarsje en koffie op de bank. Iedereen weer een super leesweek gewenst

Groetjes Caroline



****************************************************************
Deze week heb ik niet zo heel veel gelezen. Er zit een verkoudheid aan te komen en mijn holtes gaan met de dag meer dicht zitten; dat gaat gepaard met een koppijn waar ik mee naar bed ga en ook vrolijk weer mee opsta. Lezen is dan niet zo heel prettig. Een drukke, rare week ook qua werk. Er is een collega met pensioen gegaan en we hadden haar afscheidsfeestje afgelopen woensdag, ontzettend gezellig was dat. Raar dat ze nu niet meer op de afdeling zit. 

Ik heb Bijwerking van Heleen van der Kemp uitgelezen. Wat een heerlijk boek was dat. Ik heb weer genoten van Britt Franken en haar team. Een heel fijn goed geschreven boek en de recensie volgt snel (een duorecensie van Ink en mij). Het wachten is op het nieuwe boek van Liza Marklund en tot die tijd ga ik vast beginnen in Galveston van Nic Pizzolatto. Een hele onbekende schrijver voor mij, maar de achterflap spreekt wel aan. Ben benieuwd!  

Fijne week allemaal!


Miriam





****************************************************************



Goeiedag allemaal weer! 

Weer een week voorbij en ja, deze week  best aardig gelezen ondanks het bananen eten , de bezoekjes aan de sportschool en niet te vergeten dat er ook nog gewerkt moet worden en het sociale contact met vaders onderhouden moet worden. Maarrrrrr ...deel 1 van de Bergman kronieken is zowaar uit. YES, wat een heerlijk boek! Meneer Hjorth heeft er een fan bij! Ben dan ook gelijk in deel 2 begonnen! Ook bezig in "Doodnormaal" die gaat vandaag nog wel uit. Heerlijk boek ook! Ik had er geen verwachtingen bij, maar het bevalt prima. Ben benieuwd hoe de ontknoping is. Daar verwacht ik wel heel wat van en dat is misschien juist niet goed. Gisteren ook nog een oorlogsboekje gescoord "Van binnen is alles stuk!" Geen idee wat te verwachten eigenlijk. Maar ik ga er na "Doodnormaal" in beginnen. Jullie horen het wel weer als ik volgende week weer ga typen.

Crienus
********************************************************************************************************
Juul heeft de zin tot lezen nog niet teruggevonden i.v.m. de drukte van haar nieuwe baan...
********************************************************************************************************
Wat een heerlijk weertje afgelopen week, hebben jullie ook zo genoten? Nou ik wel. Ik was begonnen met lezen van Stefan Ahnhems 'Negen'. Heerlijk dik boek 684 pagina's en I love it.
Nadat ik zijn debuut 'Zonder gezicht' had gelezen, had ik al besloten om zodra het volgende uitkwam het direct te gaan lezen. En ik heb nog geen seconde spijt, wat kan die man schrijven.
Ook in dit tweede deel volgen we Fabian Risk.  Er gebeurt heel wat in Stockholm in de weken voorafgaand aan kerst. Een politicus verdwijnt plotseling, het is een raadsel, door Fabian zijn vasthoudendheid wordt de politicus eindelijk gevonden, dood.
Fabian doet onderzoek naar gewelddadige dood van deze politicus. Het is de zwaarste onderzoek ooit voor Risk, waarbij bepaalde machten er alles aan doen de waarheid te verbergen. Tegelijkertijd leidt de Deense rechercheur Dunja Hougaard een onderzoek, een bizarre moord. Mijn nekharen gingen regelmatig overeind: wat een heerlijk boek, dat moeilijk weg te leggen is. Het was moeilijk om afgelopen week de balans te vinden om de huishoudelijke werkzaamheden te doen en ook te lezen. Nog 200 pagina's genieten van ; 'Negen'. Mijn volgende boek ligt al weer klaar. Deze maand  komt 'Paradijsvogels' uit van Nathalie Pagie. Ik stond voor de boekenkast vanmorgen en De toneelclub van Nathalie had een sterke aantrekkingskracht. Het wordt tijd dat ik even de boeken van Nathalie Pagie lees, De campus (haar tweede boek) heb ik er ook maar uitgehaald. Ik schaam me echt diep, maar beter laat dan nooit. Er is ook zoveel te lezen, nieuwe boeken die op een stapel liggen, moeten maar even wachten. Ik heb nog genoeg te doen, dus ik ga maar gauw verder. Tot  volgende week  
Geniet allemaal van jullie boeken en van deze boeken zullen weer snel recensies gaan volgen!
Groetjes Lydia




Geen opmerkingen:

Een reactie posten