maandag 10 augustus 2015

Wat leest het team?

Nieuwe week, dus nieuw verhaal over wat het team allemaal gelezen heeft in de afgelopen dagen en nu mee bezig is. De ene lekker dobberend, de ander tussen het werk door.

Caroline:

Vakantie 2015
Terwijl ik heerlijk in de Biesbosch lig te dobberen ben ik onder tussen ook nog wat aan het lezen. Als eerste heb ik B&B van Candy Brouwer gelezen. Een heerlijk boek voor op de vakantie. Een erotische thriller geschreven geschreven door de pseudoniem Candy, omdat haar werkgever niet wil worden geassocieerd met deze erotische boekjes. Een goed alternatief dus lekker schrijven onder een onbekende naam, laat je maar gaan zou ik zeggen.
Als 2de begon ik in Uitgeteld van Marja West. Wat moet je nu bij uitgeteld verwachten? “Wat als de ex van je man de nieuwe buurvrouw wordt?” Ik had het boek al even liggen en wat een leuke debuut was dit. Een vrouw geobsedeerd door tellen, alles Moest worden geteld zelfs de tegeltjes in het toilet bij de buurvrouw, de takken in de oude eik, de tegeltjes in het mozaïek bij de dokter en dat alles om haar huwelijk te kunnen redden. Geregeld wekte  het boek mij lach buien op. Het plot was hilarisch en de hoofdpersoon Esther was zich van geen kwaad bewust. Een boek dat je gewoon gelezen moet hebben en wat met recht een literaire thriller is.
Nu ben ik bezig in “Ook dit gaat voorbij” van Milena Busquets. Een vertaling uit het Spaans over een vrouw waarvan haar moeder is overleden en ze geen afscheid van haar kan nemen. Ze is houd zoveel van haar moeder dat ze een leven zonder haar niet kan voorstellen. Haar moeder is overleden aan kanker en dementie en haar laatste maanden was ze een gemene vrouw geworden met hatelijke opmerkingen, maar daar kon ze niets aan doen.



Op zich een goede roman, maar ik kan er nog niet echt in komen. Wat ik hierna ga lezen weet ik nog niet ik heb een tas vol bij me in ieder geval. Vakantie groetjes uit de Biesbosch. Caroline



Lydia:

Afgelopen week heb ik gelezen Wat ik nooit eerder heb gezegd . Van Celeste Ng. Het is een debuut, geen thriller maar een roman. Ik had veel verwachten van dit boek, ik had zoveel lovende berichten gehoord en gelezen. En oké het is ook grappig als de hoofdpersonage net als ik Lydia heet. Maar ik ben beslist niet jaloers op deze personage .
Lydia is dood maar niemand weet het .
Het is een best wel een heftig verhaal . In het gezin gebeurd heel veel. Binnenkort mijn recensie op het blog.  
Nu ben ik met een dik boek bezig .
Jij bent de volgende van Gregg hurwitz. 
Als ik de titel lees ben ik best wel benieuwd,want dat klinkt niet best .
Auteur ken ik niet , ik weet niet wat ik hier van kan verwachten. 
Ik ga gauw lezen , geniet van het zonnetje komende week het wordt mooi weer . 
Tot volgende week 
Groetjes Lydia


Corina:

Een hele goede (zonnige?) morgen weer! Nu ik dit schrijf schijnt de zon volop en ben ik met boek "M" van Anna Levander onderweg naar het frietkot. Werken is een noodzakelijk kwaad maar met een boek mee maakt het een stuk aangenamer. Ik ben nog niet heel ver in het boek. Afgelopen maandag op het strand in begonnen , maar met een vriendin bij je die niet leest en liever wijntjes besteld is het lastig concentreren. Gelukkig ging ze uiteindelijk even haar nagels voorzien van wat lak en kon ik wel wat hoofdstukjes lezen. En het begin is goed. Sneller dan de vooraf gaande delen. Maar ben zeker erg benieuwd hoe dit verder gaat. Doordat ik (chaotisch) als ik ben het boek ook nog wel eens vergeet mee te zeulen naar het werk, lees ik via mijn telefoon ook " wat nooit is verteld" van Elliot Perlman. Ik dacht een oorlogsboek te gaan lezen en nu ik halverwege ben komt het aspect tweede wereldoorlog ook wel naar voren. Geen makkelijk boek want veel historische feitjes over rassenverschil in Amerika en het gevecht van de "zwarte" Amerikaan voor gelijke rechten. Dit maakt dat ik veel Google tussendoor om te kijken of het allemaal wel klopt. Interessant dus maar vermoeiend lezen. Vandaag dus maar verder in "M" dan is die morgen wel uit en kan ik mijn mening daar weer los oplaten. Wat ik daarna ga lezen?? Ik heb nog geen flauw idee....er liggen er nog veel te wachten en er staan er nog meer op de telefoon... Ik doe wel "iene minne mutte" ( ow wacht dat boek moet ik ook lezen....) 



Mijn leesweek (Juul)


Insectenman van Hans Kanters uitgelezen. Het boek was de laatste van mijn
"opdrachten"-stapel. Het trok mij niet erg om het boek te gaan lezen. Maar nu had ik even geen keus meer en moest ik wel.
En wat jammer dat ik het boek genegeerd heb! Het is een amusant boek dat ik met plezier heb gelezen. Zo zie je maar weer: "Don't judge a book by its cover!" 

De dag dat ik doodging van Tania Bongers kostte me weinig moeite. Het is een prachtig boek, dat vooral over hoop gaat. Zeker een aanrader wat mij betreft.

De affaire van Santa Montefiore is even lekker voor tussendoor. Heerlijk verstand op nul en lezen. En genieten van het mooie weer.
Uiteindelijk het boek opzij gelegd. Dat gegooi met dure merken, ik hou er niet zo van. Heb er niks mee en zal ook niet snel gebeuren... Misschien als mijn stapel ooit leeg raakt dat ik hem weer oppak...

Gelukkig heb ik ook weer een nieuwe "opdrachten"-stapel, dus ik kan weer even voort. Het eerste boek dat ik uit de stapel gevist heb isDisclaimer van Renee Knight. Tot nu toe wil het boek me nog niet echt "pakken". Ik ga zeker doorlezen, maar het gaat wel wat moeizaam.

Ik ben inmiddels ook begonnen in De tiende vrouw van Roel Janssen. Ik kende de goede man niet, maar op de Hebban-thrilleravond heb ik hem ontmoet. Ann en ik hebben een hele gezellige avond met hem gehad. Reden genoeg om nu dan eens eindelijk een boek van hem te lezen. Ik laat jullie uiteraard weten wat ik er van vond.

Het was een beetje een magere leesweek. Ik hoop dat volgende week weer beter te doen.

Juul


Miriam:



Wat ik lees? Vorige week zondag heb ik Paper Towns van John Green in 1 dag uitgelezen. Een heerlijk boek vol mooie zinnen en grappige stukjes. Ik heb regelmatig hardop zitten lachen! Ik ben bezig met de recensie, die volgt snel. Ink en ik zijn gisteren ook nog naar de film geweest. Daar lees je snel meer over. Nadat ik Paper Towns gelezen had, ben ik begonnen in De Poppenspeler van James Carol. Een boek over een profiler die jacht maakt op een killer-die-niet-doodt. Een heel spannend boek wat ontzettend fijn leest en wat moeilijk weg te leggen is. Afgelopen donderdagavond was echt verschrikkelijk. Een drama. Ik neem nogal eens een boek mee naar mijn werk om in de pauze te lezen en u raadt het al: De Poppenspeler was ik donderdag in mijn haast om naar huis te gaan vergeten. Da's echt niet grappig kan ik wel zeggen. In het kader van 'ik moet iets te lezen hebben', heb ik maar weer een John Green boek uit de kast getrokken: Looking for Alaska. Vrijdagochtend op het fietsje met de draak naar kantoor en De poppenspeler weer gehaald. Die heb ik nu bijna uit, Looking for Alaska lees ik daarna uit, want ook dat boek begon weer fijn!!

Moon:
links Moon

Deze week is er niet zoveel gelezen tot mijn grote schaamte. Ik was druk met andere dingen, pc omzetten, nieuwe telefoon en het regelen van allerlei dingen voor het sociale leven in Julianadorp, Kermis en Touwtrekken allemaal best belangrijk. En aangezien we ook nog een ander leven hebben is van lezen minder terecht gekomen. In het begin van de week heb ik Voldaan uitgelezen van Jos Pierreux, wat zou jij doen als al je rekeningen en aankopen voldaan blijken te zijn als je iets gaat kopen. Een verassend boek waar je wel even over gaat nadenken. Na Voldaan ben ik begonnen in De Jacht van Jane Casey een heerlijk boek, vol spanning maar ook met een mooi verhaal achter de spanning. Ik heb er van genoten. Binnenkort lees je mijn recensie wel op het blog. En dan maar weer door Bloed verwanten van Els Ruiters ligt nu klaar ik ben er vrijdag avond in begonnen en de proloog is al zo veelbelovend dat ik denk dat ik van dit boek erg ga genieten .


Ink:



Ik heb net als Miriam ook het boek Paper Towns gelezen, dit ivm ons bioscoopbezoek die we zouden doen als we het boek uit zouden hebben. De datum voor de film stond al gepland, maar ik las het boek de avond van tevoren om 23.30 uit. Lekker op tijd dus.
Daarna begonnen in een Young adult van Yvonne Deinert Het midden van nergens over gothic meisjes wat ik ook wel weer verfrissend anders vind.
Tussendoor heb ik een verhaal uit de bundel Het verleidingseffect gelezen. Olga Hoekstra wees mij op dit verhaal over een vrouw die een parachutesprong wint en opeens letterlijk valt voor de instructrice. Mooi en prikkelend geschreven door Tamara Haagmans.
Ik moet vandaag aan een nieuw boek beginnen. Er liggen er nog steeds op mijn kleiner wordende vakantiestapeltje. Zeker weten welke het wordt, weet ik nooit. Als ik naar die stapel loopt is er altijd eentje die harder roept dan de rest en die wordt het voor die dag. Raar? Beetje wel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten