maandag 29 juni 2015

Sterre Carron en de Rani Diaz serie

Of ik me inmiddels tot chef van de serie-recensies mag rekenen op het blog weet ik niet, misschien toch eens een kort overleg met de cheffies houden, of intern solliciteren ook een idee?
Maar dat terzijde, waarschijnlijk weten jullie nu al wel dat ik houd van series van dezelfde personages waar je steeds meer van te weten komt en waardoor je steeds meer verweven raakt in hun leven en hun denkwijze. Maar zo niet .. ik houd daar dus van.

De laatste twee weken kon ik mijn geluk weer op, want de serie van Sterre Carron over Rani Diaz, de inspecteur uit Mechelen, is er eentje die ik blijf onthouden: ik weet het zeker!
Ook de personages zijn in de vier delen opgebouwd, je komt steeds meer van hen en over hen te weten en ze groeien mee met de delen. Dus jullie snappen al wel: Moon was weer in haar nopjes en gaat jullie helemaal enthousiast maken voor deze serie.

Ik had het geluk dat ons bendelid Lydia Buist zo enthousiast was over deze boeken, want ik als ‘cover freak’ had gewoon niet gedacht dat dit goede boeken waren. En vraag me niet waarom, want ik weet het niet. De covers zijn toch luguber genoeg, maar in eerste instantie dacht ik dat het meer romanachtige thrillers waren. Nou fout dus he… Daarom: Lydia bedankt voor deze super tip! Maar vooral Sterre bedankt voor deze geweldige serie! Ik hoop dat er nog meer delen komen.
Lezen jullie mee wat ik vond van alle vier de delen: ‘Mara’, ‘Tirtha’, ‘Matsya’ en ‘Trifla’?

Moon


2 opmerkingen:

  1. Heidi de Jonge29 juni 2015 om 08:53

    Prachtige serie, ik hoop nog heel veel van Sterre Carron te Mogen lezen, I love Rani Diaz! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeke van Rhune.29 juni 2015 om 09:11

    De boeken van Sterre hebben op zich al iets verdachts. Je wil traag lezen om er zolang mogelijk van te rillen maar je gaat steeds sneller lezen om de dader of de feiten te kunnen ontmaskeren.

    BeantwoordenVerwijderen