dinsdag 17 maart 2015

Nieuwe thriller van Terry Hayes

De Amerikaanse schrijver Terry Hayes werkt aan een nieuwe thriller. Hayes werd bekend met zijn bestseller 'Ik ben Pelgrim', die 55 weken in de Nederlandse bestseller top 60 stond. Zijn nieuwe boek verschijnt in het Engels onder de titel 'The year of the Locust', in het Nederlands als 'Het jaar van de Sprinkhaan'.

Terry Hayes meldt dat het boek net als 'Ik ben Pelgrim' over ‘een vergevorderde tak van de wetenschap’ gaat. ‘Hij schrijft onder meer over het winnen van materialen van bijvoorbeeld asteroïden en gaat dieper in op een pikant onderdeel van defensie-onderzoek: de stealth-technologie.’ Maar centraal in de thriller staat een doodgewone man die bij iets groters betrokken raakt. ‘Het is een high tech thriller met sterke menselijke elementen.’

'The year of the Locust' verschijnt op 1 september 2015.

bron: Mustreads.nl

2 opmerkingen:

  1. Sterke menselijke elementen in een high tec thriller. Zo zou ik er niet aandenken om hem op te gaan pakken. Maar Ik ben Pelgrim was geweldig, dus deze ga ik zeker ook lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hele verhaal vind je trouwens hier: http://www.hebban.nl/crimezone/artikelen/terry-hayes-schrijft-thriller-over-stealth-technologie

    BeantwoordenVerwijderen