dinsdag 8 juli 2014

De boekenkast van..... Helen Vreeswijk



1. Welk genre boeken heb je in je kast staan?

Mijn boekenkast staat vol met uiteenlopende genres. Niet zo verwonderlijk natuurlijk als je met een uitgever samenwerkt. Er is altijd wel iets wat je 'moet' lezen. Zelf ben ik een groot liefhebber van thrillers.










2. Wat is je favoriete boek wat er tussen staat?

Mijn favoriete auteurs zijn: Nicolas Evans, John Grisham en Joanne Harris. Mijn favoriete boek... eh... de paardenfluisteraar of nee... De Client of... Moeilijk hoor.









3. Aan welk boek uit je jeugd heb je fijne herinneringen en waarom?

Ik ben dyslectisch en lezen was vroeger niet echt mijn favoriete bezigheid. Kruimeltje van Chris van Abkoude heeft mij leren lezen. Een heerlijke drama!





4. Hoeveel boeken lees je gemiddeld in een jaar?


Ik lees helaas weinig. Niet meer dan 10 a 12 boeken per jaar. Meer tijd is er gewoon niet. Meestal lees ik in bed of bad.



5. Welk boek zou je graag willen aanraden?


Ik zou het boek Modoc van Ralph Helfer willen aanraden. Mijn opa was 
circusdirecteur en dan trekt dit soort verhalen mij.









Helen Vreeswijk werkte heel lang bij de politie. Haar boeken zijn spannende boeken waarin jongeren te maken krijgen met misdaad - als slachtoffer, maar ook soms als dader. In haar boeken waarschuwt de schrijfster voor de gevaren van bijvoorbeeld loverboys, internet of de verkrachtingsdrug GHB.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten