donderdag 12 juni 2014

De boekenkast van........ Edward Hendriks

De boekenkast van Edward Hendriks



Zie hier een selfie van mij en mijn boekenkast. Jullie zullen 'm wel herkennen. Hij is van die bekende Zweedse meubelboer. Ik heb 'm wel een beetje eigen gemaakt met led-verlichting die ik aan de sfeer aan kan passen. Welke kleur past het best bij thrillers?






1) welke genre boeken heb je in je kast staan?

Heel verschillende genres. Van thrillers tot chicklit en van romans tot waargebeurde verhalen. De studieboeken, vakliteratuur en kinderboeken staan in een andere boekenkasten. Ik heb ook behoorlijk wat boeken over de maffia, van De Peetvader tot De geschiedenis van de Siciliaanse maffia. En natuurlijk ontbreken mijn eigen boeken niet (zie foto). Wie weet kan ik er over een paar jaar een heel vak mee vullen!

2) wat is je favoriete boek wat er tussen staat?

22-11-1963 van Stephen King. Heel knap geschreven en een fascinerend verhaal.


3) Aan welk boek uit je jeugd heb je fijne herinneringen en waarom?

Aan alles van Roald Dahl eigenlijk. Die man wist precies wat kinderen spannend en grappig vonden.

4) Hoeveel boeken lees je gemiddeld in een jaar?
Ongeveer 30, denk ik. Dat is niet zo heel veel, maar ik lees ook al veel artikelen voor mijn werk.

5) welk boek zou je graag willen aanraden?

Het boek dat ik onder punt 2 heb genoemd, natuurlijk. En volgens mij had je deze vraag al eens gesteld. Kijk maar eens hier: http://thrillerlezers.blogspot.nl/2014/04/edward-hendriks-ondervraagd_28.htm


Edward Hendriks bracht in mei zijn boek 'Gezworen Vrienden' uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten