zondag 23 februari 2014

De cover vertelt....

Mensen worden door allerlei dingen beïnvloedt om wel of niet een boek te kopen: meningen van anderen, achterflap, eerste zin en de omslag.
Ik ben een omslagenfreak. Kijk en vergelijk al jaren de omslagen van boeken als ik uren rondstruin in een boekenzaak. Graag zou ik regelmatig jullie mening willen vragen over wat jullie van een kaft vinden. Zouden jullie het oppakken in de winkel of juist laten liggen? Wordt je aangetrokken of afgestoten?
Deze eerste keer neem ik het nieuwe boek "Zielloos"
van Corine Hartman.




Ja of nee? Mooi of lelijk? Schrijf het in een reactie hieronder!


Inkie

16 opmerkingen:

  1. Mooi, echt een boek waarvan ik de achterkant móet lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik zou hem zeker oppakken en de achterkant lezen...Hij maakt mij in ieder geval nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ogen zijn de spiegel van de ziel. 'k Vind de cover dus heel passend bij de titel. En 'k zou teleurgesteld zijn moest er 'Roman' staan ipv 'Thriller.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker luguber. Mij spreekt deze cover meteen aan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Luguber. Het is dat ik haar boeken ken, anders had ik het niet gepakt. Puur beeldtechnisch wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Afstotend wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De cover past wel in de serie, al had het van mij wat kleurrijker gemogen. vind de cover te simpel, maar goed het gaat om de inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gebaseerd op alleen de cover zou ik m laten liggen.... Maar ja ik ken haar boeken dus daarvoor zou ik m dan weer wel oppakken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vind de cover niet zo passen met de titel en vind het ook niet aantrekkelijk, ik zou het boek niet vastnemen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind de cover wel treffend voor de inhoud van het boek,maar kan niet zeggen dat ik hem mooi vind.
    Wil Rompelberg Hokke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de cover sf achtig zou hem niet snel oppakken in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ken haar boeken niet, maar de cover doet een rauwe schrijfstijl vermoeden. Het boek zal dat dus wel waar moeten maken.
    De cover blijft wel hangen en maakt mij nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het boek ziet er luguber uit...beetje eng zelfs...het trekt...en ook weer niet. Het is dat ik de schrijfster ken...maar anders wist ik nog niet of ik het zou gaan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik houd van strak, dus deze cover trekt zeker mijn aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen