zaterdag 8 februari 2014

De boekenkast van Anita Terpstra

Welke boeken heb je staan in je kast? Alleen literatuur, thrillers of iets anders?
Van alles en nog wat. Thrillers, romans, biografieën, kinderboeken, gedichtenbundels en boeken over kunst. Kookboeken ontbreken. Ik ben geen keukenprinses.  Al snap ik dat ik kookboeken nodig heb om een keukenprinses te worden. 

Wat is je favoriete boek dat er tussen staat?
Oef, da's een onmogelijke keuze. Hangt helemaal van mijn stemming af. 

Welk boek uit je jeugd heb je fijne herinneringen aan? En waarom?
Eh, ik heb echt geen idee. Ik was kind aan huis bij de bibliobus in het dorp, maar er was geen boek dat diepe indruk op me heeft gemaakt of waar ik fijne herinneringen aan heb. Meer aan de bibliobus zelf. Ieder bezoek was een feestje. 

Hoeveel boeken lees je gemiddeld in een jaar?
Ik ben een veelvraat. Ik schat tussen de vijftig en zestig boeken per jaar. Of moeten de echte boekenliefhebbers hier nu heel hard om lachen?

3 opmerkingen:

  1. Echte boekenliefhebbers zitten rond de 100. Maar jouw aantal is ook al veel hoger dan de normale mensen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal de gemiddelde consumptie aan boeken in Nederland zijn per jaar. Minder dan 5 per inwoner denk ik. Dan zit je dus erg hoog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je zelf veel leest, zoals wij, kan ik mij er zo over verbazen dat mensen 5 boeken per jaar lezen.

      Verwijderen