vrijdag 16 juni 2023

De beeldhouwer van Chris Carter


 Een student verpleegkunde krijgt de schrik van haar leven als ze haar patiënt, officier van justitie Derek Nicholson, op brute wijze vermoord in zijn bed aantreft. De moord lijkt zinloos, aangezien hij terminaal ziek was en nog maar kort te leven had. Wat profiler Robert Hunter en zijn collega Carlos Garcia het meest schokt, is de aanwijzing die de moordenaar heeft achtergelaten. Waarom zou hij met de politie willen communiceren?

Terwijl Hunter en Garcia hun onderzoek starten, wordt er een lichaam gevonden dat op dezelfde manier is toegetakeld. De seriemoordenaar ziet zichzelf als kunstenaar, concludeert Hunter, die door zijn ervaring precies weet hoe dit soort verknipte geesten denken. En juist dat vermogen zou ditmaal weleens zijn doodvonnis kunnen betekenen…

YES! Daar is dan al weer het vierde deel van de Robert Hunter serie en het was weer genieten! Zoals we gewend zijn van Chris Carter begint hij meteen met een lekkere, lugubere inleiding. Er wordt een man dood gevonden en deze moord is niet mis! Ik wil niet teveel in details treden, maar de moord is echt gruwelijk en verklaart meteen de titel van het boek.

Vervolgens valt er weer een slachtoffer en ook deze persoon is gruwelijk aan zijn eind gekomen. Ondertussen zijn Robert Hunter en Carlos Garcia op de zaak gezet en ze komen er achter dat de moordenaar aanwijzingen voor hen achterlaat (de manier waarop vond ik echt heel erg uniek!).

De schrijfstijl is wederom erg prettig, net zoals de korte hoofdstukken! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het tweede deel van de serie nog steeds het allerbeste vind, maar ook dit verhaal stelt je zeker niet teleur als je van bloederige moorden houdt. Ook het einde vond ik zeker verrassend. Ik had de dader deze keer niet geraden, dus pluspunten!

Ik heb dan ook weer genoten van dit vierde deel en kan niet wachten op het volgende boek!

Beoordeling: 4,0/4,5 kraaien

Silvie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten