maandag 20 december 2021

De boeken van 2021 van Karin V.

 

Mijn keuze van top- en flopboeken gelezen in 2021 in willekeurige volgorde. Ik vermeld er nog even bij dat ik specifiek gekozen heb voor stand alones, en de reeksen buiten beschouwing heb gelaten; ik vermeld ook kort het waarom

 


Beste boeken 2021: (kregen elk 4,5 kraaien van mij)

  • De vrouw en de weduwe van Christian White: ok, het boek is waarschijnlijk nog net in 2020 uitgegeven, maar het was één van de eerste die ik dit jaar las. Het is een boek dat mij heeft verrast, ik omschreef het ook als verfrissend. Echt van genoten!
  • Voor het donker thuis van Riley Sager: Riley Sager is zo een auteur waar ik altijd van denk 'hebben, hebben', maar omwille van melding als griezelverhaal en horror kwam ik er maar niet toe om deze te lezen, tot ik dus aan deze begon, oké, het boek is op momenten op het griezelige af, maar het wordt telkens ook zo uitgewerkt dat het mooi gedoseerd blijft, echt een geweldig goed boek, en een kentering in mijn leesgedrag wat betreft de boeken van Riley Sager
  • Gegijzeld door Claire Mackintosh: net zoals de vorige boeken van deze schrijfster: een topboek!

Het valt me trouwens wel op dat ik volgens mij voor 2021 nog geen enkele 5 heb uitgedeeld, maximum score dit jaar is 4,5 kraaien. Lees ik kritischer dan vroeger? Met voorlopig nog 2 recensieboeken op de lijst, valt het af te wachten of er nog een 5 kraaien uit de bus gaat komen

 

Beste Vlaamse boek 2021: Paniek van Sandra J Paul 


 

Mindere boeken 2021:

  • Een ouder boek dat ik dit jaar las: Het smelt van Lize Spit: de spijt me, ik weet dat er heel veel mensen zijn die dit boek geweldig vinden, maar het heeft mij jammer genoeg niet kunnen bekoren. Er waren teveel aspecten die me bij fysiek een afkeer bezorgden, ik heb het boek uitgelezen omdat ik zelden een boek wegleg, maar dit is jammer genoeg echt mijn ding niet.
  • Recenter: De Rode Koningin van Juan Gomez Jurado: alhoewel ik recent van Spaanse thrillerauteurs ben gaan houden, was dit jammer genoeg geen boek naar mijn smaak; de personages lagen me niet, het verhaal boeide me niet, jammer, ik vrees dat het vervolg van de reeks niet aan mij besteed zal zijn.



Karin V.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten