zaterdag 13 juni 2020

Anders dan anders met Max van Olden


In oktober 2015 debuteerde Max van Olden met 'Lieve edelachtbare', een met de Schaduwprijs bekroonde legal thriller over een advocate die een affaire begint met een oudere man. In 2017 volgde De juiste man, een psychologische thriller over een ingenieus opgezette wraakactie en onlangs, op 5 juni komt de thriller Het zwarte dossier uit, dat gaat over advocaat-stagiaire Riemke die aan een ultieme test wordt onderworpen waarmee ze haar carrière kan redden.
Vandaag beantwoordt hij onze vragen van het item Anders dan anders.







Wat maakt je kwaad?

Kwaad is een groot woord, maar ik kan mij wel opwinden over laffe, anonieme beledigingen op social media. Zo'n platform als Twitter bijvoorbeeld haalt helaas niet het beste in de mens naar boven.

Geloof jij in toeval?

Ik zou graag willen geloven dat alles een doel heeft en deel uitmaakt van een groter plan, maar dat gaat er bij mij toch niet goed in. Ja, ik geloof dus in toeval.

Welk nummer doet pijn aan je oren?

Dat schreeuwnummer Paradise by the dashbord light; een gruwel.


Welk nummer blère je altijd zo hard mogelijk mee?

Can't stop the feeling van Justin Timberlake.

Met welk bekende persoon zou jij wel een avondje willen gaan stappen? 

Gordon en Patty Brard en dan graag met beiden tegelijk.

 Waarvan word jij super-enthousiast?

Van een heftige afdaling op een mountainbikeroute.

Waar werd je voor het laatst stil van? 

Het einde van het boek Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman.

Speel je wel eens vals in spelletjes?

 Nee, behalve als ik de ander ervan verdenk vals te spelen dan speel ik het spel nog vuiler dan de ander.

Welk beroep zou je nooit kunnen uitoefenen?

 Ik zou nooit in een vleesverwerkingsbedrijf kunnen werken. 


Wanneer heb je voor het laatst gedanst?

Toen ik niet zo lang geleden op een 'virtueel' feest was, georganiseerd wegens de coronacrisis. Ik was sceptisch maar tijdens het feest merkte ik behoefte te hebben aan mensen, muziek en dansen.

Kan jij tolerant zijn voor intolerante mensen? 

Moeilijk. Ik ga dat soort mensen het liefste uit de weg. Beter voor hen, beter voor mijzelf.


Word je liever aangevallen door een hond of een zwerm bijen? 

Haha, wat een vraag, iets voor een thriller. Ik zou dan toch gaan voor de bijen.

Welke film vond je verschrikkelijk?

La Grande Bellezza. De film kreeg goede kritieken , maar ik vond het vooral pompeus en pretentieus.

Welke film kan jij wel duizendmaal zien? 

Call me by your name, die film over de jonge Elio die verliefd wordt op de wat oudere Oliver. De verliefdheid, de loomheid van de Italiaanse zomer, en het indrukwekkende acteerwerk van Timothée Chalamet: een topper.

Wat bestel je bij McDonald's?

 Een grote bananenmilkshake.

Welke foto staat er als achtergrond op je tablet/laptop?

 Een foto van een landschap in Patagonië, Argentinië waar ik tien jaar geleden een lange reis heb gemaakt.

Als je nog maar 1 boek zou mogen lezen, welk zou je dan nemen? 

Narziss en Goldmund van Herman Hesse.

Wat zou je eten als laatste avondmaal? 

Butter chicken, een Indiaas gerecht.

Wat staat op de eerste plaats op je bucketlist? 

Mijn jongensdroom: een vliegbrevet halen.

Welk dier omschrijft jouw persoonlijkheid?

 De poema: rust combineren met piekprestaties en vooral je eigen gang gaan.

Wie zou de hoofdrol in de verfilming van Het zwarte dossier moeten spelen? 

Riemke die wordt gespeeld door Halina Reijn, dat lijkt me wel wat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten