woensdag 11 december 2019

Buiten haar boekje met Joyce Spijker

Joyce Spijker kwam vorige maand met haar nieuwe boek Volg me uit. Momenteel wordt het gelezen voor ons boekenduel. Maar wat leest deze auteur zelf graag of welk boek kreeg zij niet uit?


Welk boek heb je niet uitgelezen
'Het smelt' van Lize Spit.

Welk boek geef je graag kado
Het grote voorleesboek van Jip en Janneke - Annie MG Schmidt

Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben
Onmogelijk te beantwoorden, er zijn zoveel fantastische boeken en er is een goede reden waarom ze van die schrijvers zijn. De spanning van 'Lieve mama' van Esther Verhoef, de mooie zinnen van Ilja Leonard Pfeiffers 'Grand hotel Europa' en de verhaalwerelden van Thomas Rosenbooms 'Publieke werken' zou ik allemaal wel een beetje willen lenen.

Welk boek lees je graag voor aan je kinderen vroeger of nu
Ik heb er geen, dus die vraag kan ik niet beantwoorden. Meiden van vrienden krijgen van mij sowieso 'Matilda' van Roald Dahl cadeau.

Welk boek las je vroeger stuk
'De wereld van Sofie' van Jostein Gaarder

Wat is jouw guilty pleasure op leesgebied
Amerikaanse glamour feelgood Dynasty-drama achtige dingen. Bijv boeken van Jackie Collins.

Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen
'Het smelt' van Lize Spit bleek dus niet mijn boek. Maar ik werd ook niet blij van 'Meisje in de trein' van Paula Hawkins.



Joyce haar nieuwste boek:

Volg me van Joyce Spijker is een actuele thriller; een gevaarlijke cocktail van macht, influencers en de façade van het onlinewereldje.

Claire Kant is een hardwerkende influencer en bouwde dankzij manager Thomas in korte tijd een droomcarrière op. Op beeld lijkt haar leven een sprookje, maar achter de schermen gaat een schrijnende werkelijkheid schuil en legt haar verslechterende gezondheid een bom onder haar succes.

Thomas de Bruijne ontwikkelde dankzij paradepaardje Claire en de dubieuze financiële hulp van zakenpartner Reinier zijn talent agency tot het meest gewilde influencersbureau van Nederland. Maar nu Claires gezondheid opspeelt, moet hij verder gaan dan ooit om de droom te blijven verkopen.

Joelle Lammerstee is een documentairemaker en stelt de waarheid boven alles. Ze keurt de bewerkte wereld van influencers geen blik waardig tot haar baan op het spel staat en een docu over Claire haar kan redden. En niet alleen dat. In haar zoektocht naar de waarheid heeft ze een verborgen agenda. Hoe goed kennen we onze naasten? Wat is de echte waarheid in de wereld van influencers en filters?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten