zaterdag 17 augustus 2019

Op de thee met Eric Wewerinke


Eric Wewerinke (1973) is een Nederlandse schrijver. Zijn autobiografische thrillerdebuut Zwarte golven is gebaseerd op een zeilreis die hij maakte tijdens zijn studententijd en het boek kwam dit jaar uit.

Deze week beantwoordt Eric de bekende teatopicsvragen voor Op de thee

Ben je ooit naar de eerste hulp geweest?
Ja, tijdens oudejaarsnacht in het jaar van de zeilreis (waarover mijn boek gaat). Ik zat tijdens een nieuwjaarsfeest in een club met iemand te praten, toen uitgerekend recht boven mij een discolamp van het plafond viel en op mijn kop terechtkwam. Met een enorme snee in mijn wenkbrauw en onder het bloed heb ik de hele nacht op de eerste hulp moeten wachten totdat ik aan de beurt was.

Hoe denk je dat een schrijver jou zou beschrijven in een roman?
Ik hoop dat het overeenkomt met hoe ik mijzelf heb beschreven in ‘Zwarte Golven’: avontuurlijk & vertrouwend op het goede.

Hoe zou je dag eruitzien als je miljonair was?
Schrijvend (en zwemmend) in mijn villa met infinity pool aan de kust van een mediterraans land met een weids uitzicht op de zee.

Van wie had jij vroeger een poster boven je bed hangen?
Van Prince, daar was ik toen ik veertien was een enorme fan van. Nu draai ik zijn muziek nooit meer.

Wat is jouw favoriete sprookje?
‘Klein duimpje en de zeven mijlslaarzen.’ Die laarzen wilde ik ook hebben, hoe leuk zou het zijn als je zo de wereld rond kunt gaan en alles kunt zien!






Zwarte golven:
Psychologische thriller gebaseerd op een waargebeurd verhaal

Tot zijn grote geluk wordt Tim meegevraagd om een jacht naar Corfu over te zeilen. De schipper, miljonair Robert, vindt Tims gebrek aan zeilervaring geen enkel probleem. Eenmaal aan boord horen reisgenote Julia en Tim de meest fantastische verhalen van Robert. Maar gedurende de reis begint hij zich steeds merkwaardiger te gedragen. Gaandeweg komt Tim erachter dat Robert niet de man is die hij leek. Gaat Tims fantasie met hem op de loop na weken op zee, of heeft hij hier te maken met een psychopaat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten