donderdag 14 maart 2019

Marelle Boersma op de thee

Moet ik Marelle Boerma nog voorstellen? Sinds kort schrijft zij zogenaamde Ik-vertrek thrillers. Onlangs kwam deel 2 uit die serie uit: Ciao Sicilia uit. Elk boek nieuwe personages van een andere locatie.
Ik leerde haar boeken kennen toen het nog een mix was van fictie en waargebeurd. Zo gaan deze boeken bijvoorbeeld over Jeugdzorg en stalking.

Deze week is zij bij ons Op de thee.


.*Wat is het meest bijzondere wat iemand ooit voor je deed?

Ik heb echt prachtige herinneringen aan de wandeling die ik met mijn vader maakte en die uiteindelijk de rode draad vormde van ons gezamenlijke boek ‘Kruimels zijn ook brood’. Wat hierin het meest bijzondere moment was, was toen hij mij vertelde over de dood van zijn moeder. Hoe hij als jonge co-assistent getuige was van het doodsvonnis van zijn moeder, en daar met niemand over praatte. Niet kon praten. Niet wilde praten. En later gewoon zweeg. Tot op die dag in Sonsbeek… Hij opende als zwijgzame vader zijn hart voor me. Heel bijzonder.



 *Welke liedjes zitten er in de soundtrack van jouw leven?

De meeste dromen zijn bedrog van Marco Borsato

Sweet Goodbyes van Krezip

Verder ben ik opgegroeid met Pink Floyd, maar om nou een titel als brain damage te noemen, gaat me wat ver… (is wel prachtig nummer)



*Zou je liever gedachten kunnen lezen of onzichtbaar willen zijn?

Onzichtbaar willen zijn. Ik moet er niet aan denken om al die gedachten van anderen te weten. Echt totaal geen behoefte aan.

 

*Wat maakt jouw huis een thuis?

Mijn mannen 😊

(voor alle duidelijkheid: Jan, mijn twee zonen, onze honden Boy en Lucky en kater Bink)



*Wat is het meest nutteloze advies dat je ooit hebt gekregen?

‘Denk er goed over na.’

Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik echt wel nadenk, soms zelfs te veel.

En soms is het heerlijk om niet na te denken en gewoon te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten