maandag 20 augustus 2018

Op de thee...met Ilse Ruijters

Foto @Tontenbrinke

Ilse Ruijters won met haar laatste thriller Later als ik dood ben nog de Hebban Beste thriller van het jaar, maar komt voorlopig helaas niet met een thriller. Wel kwam onlangs Pluk de lach uit, een boekje met columns. Ook schrijft zij nu aan een roman.

1.Aan welk huishoudelijk klusje heb jij een grote hekel?
Het putje van de douche schoonmaken. Dus dat doet Bas. Goed geregeld, niet?

2. Hoe ziet jouw perfecte dag eruit?
Opstaan rond 8 uur – Betje lachend uit haar wiegje halen – met z’n drieën een uurtje oetelen in bed – croissantje, kopje thee, nog even terug naar bed – de rest van de dag afwisselend schrijven en met Betje en Dunya (onze hond) spelen – eten met vrienden – glaasje wijn – potje pesten met Bas in bed. Serieus, wij kaarten ’s avonds in bed. Lekker glamorous hè.

3.Naar welke dag in de geschiedenis zou je terug willen?
Bevrijdingsdag. Die dag moet vol hoop geweest zijn.

4.Noem één raar ding aan jezelf?
Ik kan niet slapen als mijn voeten niet toegedekt zijn. Als kind heeft iemand me een spookverhaal verteld over een geest die haar nagels in iemands blote voeten duwde. Sindsdien neem ik het zekere voor het zekere.

5. Waar zou je het liefst 10 minuten gratis winkelen?
De iittala-winkel in Amsterdam waar ze allerlei mooie designspulletjes hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten