maandag 11 juni 2018

Belofte maakt schuld van Sarah Pinborough


Titel: Belofte maakt schuld
Auteur: Sarah Pinsborough
Publicatiedatum: 4 juni 2018
Uitgeverij: The House of Books


  Achterflap
 Drie vrouwen, en een van hen leeft een leugen. Maar wie? 

Is het Lisa? Achtervolgd door haar tragische verleden, wil ze niets anders dan een rustig leven met haar dochter Ava.
Is het Ava? Zij wordt een held als ze een jongetje redt, maar ze zit helemaal niet op al die aandacht te wachten.
Of is het Marilyn? Die heeft een perfect leven: man, goeie baan, mooi huis. Zo lijkt het tenminste.


Eén moment zal de levens van de vrouwen voorgoed veranderen. Hun geheimen kunnen hun ondergang betekenen. Redden ze zich hieruit?     

Wat vond ik van de cover ?
De cover vind ik op zich best wel interessant, ik zou het boek zeker en vast in detail bekijken als ik het in de boekhandel zou zien liggen. Ook op de verschillende facebook-pagina’s die ik voor thrillers volg, zag ik het boek voorbijkomen, en trok het zeker en vast mijn aandacht. Bovendien wordt het boek aangeprezen door Harlan Coben, altijd een goeie verkooptruc J

Wat verwacht ik van tevoren ?
Ik heb via de sociale media veel reacties zien voorbijkomen op ‘wat jij niet ziet’ van Sarah Pinborugh, maar heb het boek zelf nog niet gelezen. De reacties waren zowel positief als negatief, dus ik ben benieuwd wat ik van dit boek ga vinden, en of dit boek me zal aanzetten tot het lezen van de andere boeken van deze schrijfster.

Mijn recensie :
‘Belofte maakt schuld’ is opgebouwd in 3 delen. In het eerste delen maken we kennis met 3 vrouwen en hun leefwereld, Lisa, haar dochter Ava en Lisa’s beste vriendin en collega Marylin. Al van in het begin wordt duidelijk dat er bij Lisa iets speelt waardoor ze niet voor 100% op haar gemak is, tot na een heldhaftige reddingsactie van Ava, Lisa’s verleden volledig openbaar wordt gemaakt en haar wereld compleet instort. Ondertussen wordt ook duidelijk dat zowel Ava als Marilyn ook geheimen hebben. Doorheen deel 2 wordt steeds meer een tipje van de verschillende sluiers opgelicht, terwijl in deel 3 naar de ontknoping wordt toegewerk.

Het verhaal wordt dan ook vanuit verschillende persoons- en tijdsperspectieven verteld, wat soms wel wat extra aandacht vraagt, ik heb regelmatig even moeten terug’swipen’ om te zien vanuit wiens perspectief verteld werd. Plots komt er dan ook nog eens een perspectief ‘ZIJ’ bij. Het maakt het natuurlijk deels interessanter om vanuit verschillende hoeken naar het plot toe te werken, maar soms is het ook een beetje verwarrend. Al bij al komen de verschillende verhalen doelgericht bij elkaar in een redelijk goed opgebouwde ontknoping, maar persoonlijk vind ik de karakters misschien net iets te gesofisticeerd, ik word bijna moe van de verschillende rollen die ze spelen.

Toch vond ik ‘Belofte maakt schuld’ een behoorlijk boek, het krijgt van mij een goeie 4 kraaien voor best wat leuke uren leesplezier, maar een echte topper vind ik het net niet.

Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten