vrijdag 6 april 2018

Op het spel van Sandra Brown


Titel: Op het spel
Auteur: Sandra Brown

Achterflap
Geweldigige plottwists en heerlijke personages laten zien waarom Sandra Brow na Nora Roberts wereldwijd de bestverkopende auteur van romantische spanning is



Sinds de dood van zijn vrouw woont Crawford Hunts dochter bij haar grootouders. Om haar terug te krijgen zal hij aan rechter Holly Spencer moeten laten zien dat hij z’n zaken op orde heeft. Holly twijfelt of de Texas ranger de zorg van de vijfjarige Georgia wel aankan, maar is onder de indruk van zijn effectieve optreden als er een gemaskerde man de rechtbank binnendringt tijdens zijn rechtszitting en zo voorkomt dat Holly door een kogel wordt getroffen.

Zijn temperament zorgt er echter voor dat Crawford alles op het spel zet om de schutter te pakken te krijgen. Niet alleen riskeert hij zijn voogdijzaak, maar ook Holly’s baan. Zij moet niet alleen worden beschermd tegen de schutter, maar ook tegen de groeiende aantrekkingskracht tussen haar en -Crawford.



Mening
Zodra je in dit boek begint bevindt je je in een sneltrein en vlieg je van de ene plottwist naar de andere. Hoofdpersoon Crawford Hunt is een Texas Ranger (een special agent) die via een rechtszaak de voogdij over zijn dochter probeert terug te krijgen, nadat het meisje na het overlijden van zijn vrouw door zijn schoonouders verzorgd werd. Rechter Holly Spencer behandelt de zaak. Net op het moment dat Holly aan de uitspraak begint wordt er een moordaanslag op haar gepleegd die mislukt dankzij een grandioze interventie van Hunt. Het is de start van een soepel lopend verhaal waarin Hunt de jacht inzet op de schutter en diverse mysteries en geheimen ontrafelt tot aan zijn privéleven aan toe.

Ondertussen groeit de seksuele aantrekkingskracht tussen Holly en Crawford tot grote hoogte, eindigend in romantische liefde.

Laat ik voorop stellen dat als je van dit genre (romantische thriller?) houdt het een vermakelijk, snel lezend en soms verrassend boek is. Zelf moest ik er af en toe even doorheen bijten. Het verhaal gaat me iets te snel en is me iets te Amerikaans en ik knipperde toch lichtjes met mijn ogen toen Hunt rechter Holly op het eerste moment dat hij haar alleen sprak direct besprong.

Daar doorheen kijkend is het wel een verhaal dat klopt en waarbij alle twists uiteindelijk toch echt leiden naar het mysterie achter de moord. Ook doet de schrijfster moeite om het persoonlijk leven (hoe zijn de personen geworden wie ze zijn) van met name hoofdpersoon Crawford Hunt een plek te geven in de loop van het verhaal. Hierdoor word je als lezer toch wat meer betrokken bij het verloop van alle gebeurtenissen. Het is knap hoe zij alle persoonlijke perikelen uit het leven van Hunt verweeft met de gebeurtenissen rondom de moord.

Ik weet niet of Texas Rangers in het echt ook bestaan. Ranger Hunt is in ieder geval een held zoals een held uit de mythes bedoeld is: aantrekkelijk, opkomend voor onrecht, een liefhebbende vader, vergevingsgezind voor zijn dierbaren en uiteindelijk onoverwinnelijk. Eind goed – al goed.

Voor mij een eerste en laatste kennismaking met dit genre. Ik heb me zeker vermaakt met het lezen maar geloofwaardig werd het verhaal voor mij geen moment en dat is voor mij (en begrijp me goed, dit is persoonlijk) een voorwaarde voor een goede thriller.

Krap drie kleine kraaitjes voor Op het spel
Annemarie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten