dinsdag 15 december 2015

Heavy Metal Chick - Monique Hendriks

Boerendochter Chantal is leadzangeres in de heavy metal band Chantelle. De band heeft erg veel succes in vooral Engeland, daardoor krijgen ze zelfs een platencontract. Tegelijk gebeuren er vreemde dingen die allemaal verwijzen naar de dood van haar beste vriendin. Een paar jaar geleden kregen de drie vriendinnen plotseling een auto-ongeluk. Chantal raakt buiten bewustzijn en als de ze weer bijkomt blijkt haar vriendin Perla die de auto bestuurde, verdwenen te zijn. De hulpverleners die inmiddels gearriveerd zijn vinden haar terug. Door messteken vermoord. Haar andere vriendin, Stella, raakt zwaargewond en kan door een hersenbeschadiging nagenoeg niets meer. Niet meer praten.
Ze weet door de vreemde voorvallen nagenoeg niet meer wie ze wel en niet kan vertrouwen. De moord op Perla is tenslotte ook nooit opgelost.

Het boek is een eigen uitgave. Over het algemeen zijn boeken van een eigen uitgave geen aanraders. Staan vaak stikvol van fouten en de verhalen zijn vaak ongeloofwaardig, kloppen gewoon niet, simpel geschreven.
Dit boek bleek een grote uitzondering op die regel. Ik heb geen enkele fout ontdekt, maar dat kan ook komen doordat ik het verhaal zo geboeid zat te lezen, want ja het was ook een heel goed verhaal, een verhaal waar je in verder wilt lezen. Een boek waarvan je de aardappels aan laat branden. Ook qua zinsbouw was er niets mis met dit boek. Ik zal dan ook mijn mening over eigen uitgaven ook zeker moeten herzien. Er kunnen dus echt pareltjes tussen zitten bewees Monique mij met dit boek.

Het slot was ook onverwacht en complex. Niet rechtlijnig, maar er werden heel veel zijpaden bewandeld die je op het verkeerde pad brachten.
Een prima boek wat ook zeker een heruitgave bij een gerenommeerde uitgever verdient, maar doe dan gelijk ook even wat aan die cover, want die vind ik oerlelijk.

Een dikke 4 sterren geef ik aan dit boek en de schrijfster mag er trots op zijn dat ze die met een eigen uitgave heeft behaald.

Renée



Geen opmerkingen:

Een reactie posten